Tradycyjne zdjęcia połączono z prostą animacją, będącą retrospekcją z wydarzeń, które miały miejsce chwilę wcześniej.
Kampania "Kieruj się rozsądkiem", przygotowana na zlecenie Komendy Głównej Policji, będzie realizowana w trzech odsłonach i zaadresowana jest do wszystkich uczestników ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem motocyklistów, osób starszych (+60) i pieszych. Trzy spoty (na razie wyemitowano pierwszy z nich) odwołują się do wyobraźni uczestników ruchu drogowego. Emisja rozpoczęła się 1 października i będzie trwać do końca miesiąca na antenie najważniejszych stacji telewizyjnych – TVP1, TVP2, TVN i Polsatu oraz w ich kanałach tematycznych. Jako tło muzyczne dla spotów wykorzystano fragmenty piosenki zespołu MoMo, formacji znanej z telewizyjnego Must be the music i Super Premier festiwalu opolskiego.
Nie zależało nam wzbudzaniu w widzach poczucia przerażenia i graniu na silnych uczuciach negatywnych. Nasze spoty w gruncie rzeczy mają wydźwięk pozytywny. Cofamy w nich czas pokazując składowe wypadku, do którego mogło by nie dojść gdyby kierowcy zachowali ostrożność i wykazali się większą wyobraźnią – mówi Rafał Forkasiewicz, autor scenariuszy.
Nowa kampania społeczna jest odpowiedzią policji na potrzebę zwiększenia świadomości Polaków na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego. Mimo spadku liczby wypadków drogowych i ich ofiar, stan bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce wciąż jest niezadowalający. W 2012 roku na milion mieszkańców naszego kraju liczba zabitych w wypadkach wyniosła 93 (w Niemczech 44, we Francji 56, w Anglii 28, w Słowacji 55). "Kieruj się rozsądkiem" ma na celu uświadomienie uczestnikom ruchu drogowego, że prawidłowe zachowania na drodze, życzliwość w stosunku do innych, brak agresji, przestrzeganie przepisów prawa wpłyną na jakość ich życia. Celem kampanii jest zmiana nawyków wśród pieszych, seniorów i motocyklistów, a także dodatkowo kierowców.
Szeroki zakres problemu zachęcał do tworzenia fragmentarycznych komunikatów do każdej z grup docelowych, tak demograficznych, jak i psychograficznych. Patrząc na problem długofalowo i z perspektywy kształtowania postaw społecznych należało jednak określić wspólną ideę i cel wszystkich przekazów dotyczących bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu. W budowaniu strategii zdecydowaliśmy się na znalezienie wspólnej idei, którą według naszej analizy okazało się odwołanie do wzajemnego szacunku i zrozumienia innych uczestników ruchu drogowego – mówi Jan Prószyński, Strategy & Communications Manager w FKS.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.05.2024
Czesław Mozil śpiewa o Kolejach Dolnośląskich
-
10.05.2024
Jestem tego warta
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
04.05.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO