„Legalny kawior smakuje lepiej” – to hasło zorganizowanej przez WWF Polska kampanii informacyjnej na rzecz ograniczania nielegalnego handlu kawiorem. Patronat nad kampanią objęło Ministerstwo Środowiska.
Do produkcji prawdziwego kawioru służy tylko ikra ryb jesiotrokształtnych. Za najlepszy na świecie uważa się kawior pochodzący z populacji zamieszkujących Morze Kaspijskie. Ze względu na ogromne zyski, jakie przynosi międzynarodowy handel kawiorem, ryby z Morza Kaspijskiego są przeławiane. Nieefektywne plany zarządzania oraz brak stałej kontroli połowów dodatkowo ograniczają możliwości ochrony zagrożonych wyginięciem gatunków jesiotrokształtnych. Handel kawiorem pochodzącym od wszystkich gatunków ryb jesiotrowatych i łopatonosowatych regulowany jest przepisami Międzynarodowej Konwencji o Handlu Gatunkami Zagrożonymi Wyginięciem (tzw. Konwencja Waszyngtońska, CITES).
Ze względu na to, że cześć kawioru na polskim rynku pochodzi z przemytu WWF edukuje jak rozpoznać legalny kawior. W tym celu została opracowana ulotka informacyjna, która będzie dystrybuowana w restauracjach ekskluzywnych hoteli oraz w sieci delikatesów. Przygotowano także specjalną broszurę „Legalny handel kawiorem” przeznaczoną dla sektora handlowego. Reklamę prasową kampanii można zobaczyć w pismach Essence, Golf&Life, Warsaw Insider, Poznaj Świat, Rzeczpospolita, Think Tank Magazine, Estilo. Media pozyskiwane są na zasadach pro bono przez WWF.
W ramach kampanii WWF przypomina, że według polskiego prawa zarówno sprzedaż, jak i kupno nielegalnego kawioru to przestępstwo. Dlatego organizacja zachęca do dokonywania świadomych wyborów dla dobra przyrody i swojego bezpieczeństwa.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?