Dzisiaj rusza kampania "Miłość nie wyklucza" walcząca o prawo do związków partnerskich. Billboardy i ulotki pojawią się w Warszawie w dwóch odsłonach. W pierwszej eksponowane będą zdjęcia z dzieciństwa dorosłych dziś lesbijek i gejów i hasło "Gdy dorosną, nie będą miały równych praw". Potem pojawią się plakaty, na których będą ci sami ludzie, ale kilkanaście lat później, razem z partnerami tej samej płci. Na stronie kampanii www.miloscniewyklucza.pl umieszczono fotografie 8 osób wraz z krótkimi historiami. Następnym krokiem będzie pokazanie ich aktualnych zdjęć oraz dodanie edukacyjnych treści na temat związków partnerskich.
– Chcemy przede wszystkim uświadomić Polaków, czym są związki partnerskie, które zazwyczaj mylnie kojarzą się automatycznie ze ślubem w kościele dwóch pań lub adopcją dzieci. Używając zdjęć chcieliśmy pokazać, że te sympatyczne dzieci, w momencie kiedy dorosły stały się obywatelami drugiej kategorii – mówi Wojciech Szot jeden z autorów kampanii.
"Miłość nie wyklucza" ma zwrócić uwagę na brak w polskim prawie regulacji dotyczących związków osób homoseksualnych. Obecnie Polska jest największym krajem Unii Europejskiej, w którym związki osób tej samej płci nie mają żadnych zabezpieczeń prawnych, a także jednym z niewielu państw, w którym dyskusja nie została dostatecznie podjęta przez władze.
– Poprzez kampanię „Miłość nie wyklucza” chcemy wykazać, że refleksja nad możliwością utworzenia ram prawnych dla związków osób tej samej płci i ich gospodarstw domowych jest ogólnoeuropejskim standardem a zmiany społeczne, jakie zaszły w państwach Europy, dotyczą także Polski – dodaje Szot.
Kampania opiera się na wolontaryjnej pracy członkiń i członków Grupy Tel-Aviv, a jedynym źródłem jej finansowania są sponsorzy Stowarzyszenia Otwarte Forum oraz prywatne donacje. Organizatorzy zachęcają do wsparcia ich kampanijnych działań wpłatami na konto Stowarzyszenia.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.05.2024
Czesław Mozil śpiewa o Kolejach Dolnośląskich
-
10.05.2024
Jestem tego warta
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
04.05.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO