13 października, w Europejski Dzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, w Olsztynie, rozpoczyna się kampania informacyjna „Piłeś? Nie jedź!” na rzecz przeciwdziałania jeździe pod wpływem alkoholu. Kampania potrwa do 15 listopada 2008.
Program obejmuje kampanię, programy społeczne oraz wzmożone kontrole trzeźwości kierowców, realizowane przez olsztyńską Policję. Jest przykładem współpracy sektora rządowego, biznesowego i pozarządowego. Akcja ma charakter pilotażowy i jest częścią międzynarodowej kampanii prowadzonej przez organizację Global Road Safety Partnership (GRSP) z siedzibą w Genewie.
Działania kampanii skierowane są do młodych kierowców (18-30 lat), którzy stanowią grupę najwyższego ryzyka. To właśnie w tej grupie wiekowej brawura i częsty brak wyobrażani są przyczynami wypadków spowodowanych prowadzeniem samochodu pod wpływem alkoholu.
Z okazji obchodów Europejskiego Dnia Bezpieczeństwa Drogowego organizowanego przez Komisję Europejską w Paryżu, wiceprezydent Olsztyna, Anna Wasilewska, będzie uczestniczyła w międzynarodowej konferencji "Bezpieczeństwo drogowe w naszych miastach". W jednym z paneli dyskusyjnych przedstawi koncepcję "Piłeś? Nie jedź!" jako modelowego przykładu profilaktyki wobec problemu prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu, opartego o współpracę różnych organizacji.
Do realizacji kampanii włączyła się firma Michelin Polska S.A. oraz Polski Przemysł Spirytusowy.
Reklamy emitowane będą w TVP Olsztyn i w kinie Helios w Olsztynie, w lokalnych stacjach radiowych, na tyłach miejskich autobusów i samochodach do nauki jazdy, stacjach benzynowych oraz na bilbordach. Kampanii towarzyszy szereg programów społecznych,takich jak akcje w klubach i dyskotekach, skierowane głównie do młodych kierowców.
Wyniki badania przeprowadzonego w pierwszym etapie projektu (losowe kontrole trzeźwości oraz badanie opinii kierowców) wskazują, że wsiadanie za kierownicę po spożyciu alkoholu jest zjawiskiem dość powszechnym i akceptowanym przez ludzi młodych. Sprzyjają mu m.in. reakcje otoczenia – bardzo często osoba, która postanawia nie pić, ponieważ ma zamiar prowadzić samochód, nie tylko nie jest podtrzymywana w swojej decyzji, ale często wręcz wyśmiewana i namawiana do picia. Grupą szczególnie narażoną na takie zachowania są młodzi mężczyźni. W czasie badania okazało się, że wykazują się oni szczególnie małą wyobraźnią dotyczącą skutków takiego postępowania – jeśli się czegoś obawiają to jest to utrata prawa jazdy, a poważniejszych skutków związanych z narażeniem życia czy zdrowia swojego i innych nawet nie biorą pod uwagę.
Projekt zainicjowało Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego przy współpracy z krajowymi i lokalnymi partnerami takimi jak: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Komenda Główna Policji, Komenda Wojewódzka Policji w Olsztynie, WORD w Olsztynie, Urząd Miasta Olsztyn, Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, Stowarzyszenie Polski Przemysł Spirytusowy, Michelin Polska S.A., Fundacja Kierowca Bezpieczny.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?