Portfel, notes, klucze, alkohol
Poza standardowym wyposażeniem, jak portfel, notes czy kosmetyki, torebka zawiera także niewielką butelkę alkoholu. Jej właścicielką jest elegancka kobieta na wysokich obcasach, prowadząca właśnie, prawdopodobnie służbową, rozmowę przez telefon komórkowy.
Spot jest częścią medialnej odsłony kampanii "Alcosfery. Picie w biznesklasie", przygotowanej przez Fundację FIRST. Jej pierwsza część poświęcona jest alkoholizmowi wśrod kobiet, w tym także tych z grupy tzw. HFA (z ang. High-Functioning Alcoholic), czyli wysokofunkcjonujących alkoholiczek. Jak podają eksperci fundacji, problem ryzykownego picia i uzależnienia coraz częściej dotyka kobiet wykształconych, aktywnych zawodowo, odnoszących sukcesy, a ich sytuacja jest szczególnie trudna, gdyż ujawniając chorobę i podejmując leczenie w naszym wzorcu kulturowo-społecznym, mają znacznie mniejsze wsparcie otoczenia niż mężczyźni.
Poza emisją spotów w telewizji publicznej, w ramach kampanii medialnej prowadzony jest fanpage na Facebooku oraz strona www.alcosfery.org. Organizatorzy zachęcają także kobiety do pisania listów, w których podzielą się swoimi historiami z innymi. Fundacja informuje także na bieżąco o formach pomocy osobom uzależnionym oraz prowadzi warsztaty z zakresu diagnostyki dla osób profesjonalnie świadczących pomoc psychologiczną. W ramach projektu wydano amerykański bestseller Picie. Opowieść o miłości autorstwa Caroline Knapp. Autorka książki i bohaterka zarazem to przykład HFA – kobieta spełniona zawodowo, a jednocześnie osoba zmagająca się w ukryciu i samotności z chorobą alkoholową.
Więcej informacji na temat kampanii znajduje się tutaj.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Twój wybór
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce