Siniaki na kościach policzkowych maskowane są różem, a zadrapania na rękach przykrywane bluzką z długim rękawem. Ofiary nie zwracają się o pomoc, a sąsiedzi udają, że nie słyszą krzyków dobiegających zza ściany. Przemoc domowa to temat wstydliwy. Rodzinne tragedie rozgrywają się za zamkniętymi drzwiami. I właśnie drzwi stały się swego rodzaju powierzchnią reklamową dla akcji przeprowadzonej w styczniu br. przez agencję PromoFactory z Seulu.
Twórcy kampanii "Anti Domestic Violence" postanowili ’uchylić drzwi’ tych domów, gdzie dochodzi do przemocy. Dzięki oryginalnemu pomysłowi pokazano przemoc, ale jednocześnie główny nacisk położono na fakt, że niejednokrotnie jej niemymi świadkami są dzieci, przez co same stają się jej ofiarami. Przerażone, bezradne, w ukryciu przez uchylone drzwi patrzą na ojca wymierzającego kolejne ciosy.
By pokazać ten dziecięcy koszmar, jako nośnik reklamowy wykorzystano drzwi wejściowe. Po obu ich stronach umieszczono wąskie naklejki imitujące uchylone drzwi i ukazujące rozgrywający się za nimi rodzinny dramat. Zilustrowano na nich dwie sytuacje. Na froncie drzwi pokazano bitą kobietę, a od środka dziecko ukrywające się za uchylonymi drzwiami. Formułując hasło wykorzystano wskazówki umieszczane na drzwiach, czyli PULL i PUSH. Pociągając drzwi do siebie można było przeczytać hasło "PULL out our children from domestic violence" ("Wyrwij dziecko z przemocy domowej"), a wykonując ruch przeciwny "PUSH the number right now" ("Wybierz numer teraz") i dołączony numer infolinii.
Kampania zlecona przez NOWME Home Violence Consultation Office nie tyle uświadamia problem przemocy, co wzywa do konkretnego działania. Zgodnie z przesłaniem kampanii, świadkowie przemocy mają obowiązek powiadamiania o niej odpowiednie jednostki.
K. Kukuła
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka