Małpa chce popełnić samobójstwo
Smutny szympans wałęsa się po pustym, surowo urządzonym pomieszczeniu. Małpa czuje się nieswojo i jest wyraźnie nieszczęśliwa. W pewnej chwili zauważa pistolet leżący na stole. Chwyta go i celuje w swoim kierunku. Bierze głęboki wdech i przymyka oczy. Nie wiadomo czy pociąga za spust, ponieważ w tym momencie film się urywa.
Całemu nagraniu towarzyszy głos lektora, który opowiada pokrótce przygnębiającą historię szympansa. Jako młode zwierzę został odebrany rodzicom, aby zostać poddany wykańczającym treningom na potrzeby przemysłu rozrywkowego. W przerwach między nagraniami małpa była bita i źle traktowana.
Autorem sugestywnej kampanii jest agencja BBDO z Nowego Jorku. Wideo powstało na zlecenie międzynarodowej organizacji PETA, która od 1980 roku walczy o prawa zwierząt. Kampania „98% Humans”(„W 98% ludzie”) ma na celu uświadomić społeczeństwu w jak karygodny sposób są traktowane szympansy w filmowym biznesie. „98% Humans”, ponieważ twórcom zależało na tym, aby widzowie wczuli się w sytuację i „ludzkie” emocje człekokształtnego aktora, który przechodzi załamanie.
W klipie nie brała udziału prawdziwa małpa. Użyto zaawansowanej techniki komputerowej, aby stworzyć wizerunek prawdziwego szympansa, udowadniając w ten sposób, że grafika jest już na tak wysokim poziomie, że nie trzeba wykorzystywać zwierząt. Jednocześnie stworzono stronę internetową www.greatapepledge.org, na której można oddać swój głos w sprawie zaprzestania wykorzystywania zwierząt w branży filmowej i rozrywce.
Agnieszka Grzechowiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż
-
15.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra