Jest na świecie kraj, w którym nikt nie wykrzykuje "No tak, baba za kierownicą!". Nie istnieje również, tak powszechny w większości państw problem "jazdy na podwójnym gazie". W ogóle. Zdyscyplinowani i niedyskryminujący kierowcy? Nie – to Królestwo Arabii Saudyjskiej, którego oparte na Koranie prawodawstwo nie przewiduje prowadzenia samochodu przez kobiety, a także nakłada prohibicję na alkohol. Za samo jego posiadanie i konsumpcje grozi bolesna (dosłownie) kara – chłosta. Istnieje jednak zagrażające bezpieczeństwu ruchu drogowego zachowanie, za które biczowanie jeszcze nie grozi – rozmowa przez telefon komórkowy w trakcie jazdy.
Jak wykazują liczne badania i statystyki bezpieczne prowadzenie samochodu i telefoniczne konwersacje nie idą w parze. Jak zauważono na stronie www.jazdabezkomorki.pl – telefon ogranicza zdolności poznawcze, utrudnia wykonywanie manewrów, odciąga wzrok od drogi, oraz uniemożliwia usłyszenie tego, co dzieje się na drodze. Saudyjska firma Al Jazirah Vehicles Agencies Company, zajmująca się dystrybucją i serwisem samochodów postanowiła pokazać kierowcom jak taka "telefoniczna ślepota" wygląda.
Kreacja prasowa stworzona przez agencję Promoseven Riyadh przedstawia siedzącego za kierownicą mężczyznę, który jest tak zaangażowany w rozmowę przez komórkę, że w miejscu oczu, które czujnie powinny obserwować sytuację na drodze, ma dodatkowe szczerzące się w radosnym uśmiechu usta. Jego arabskie tradycyjne nakrycie głowy nie pozwala pomylić się z jakiego regionu świata pochodzi ta kampania, natomiast umieszczone nad nim hasło kampanii "Nie oślepiaj się rozmową. Nie rozmawiaj prowadząc samochód." ("Don’t be blinded your conversation. Don’t talk and drive") nie pozostawia wątpliwości co do tematu kampanii.
Idea kampanii jest prosta i dobrze ujmująca istotę problemu – rozmowa przez komórkę oślepia. Niestety jakość realizacji nie zachwyca, zdjęcie wykonane jest co prawda profesjonalnie, ma natomiast wątpliwe walory estetyczne. Chłosta dla działu produkcji?
M.Świejkowski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy