ICE. Informacja = Życie.W sytuacji wypadku lub innego zagrożenia nasi bliscy często nie wiedzą, co się wydarzyło i gdzie się znajdujemy. W dowodzie osobistym i innych dokumentach, które nosimy w portfelu, najczęściej nie mamy zapisanych numerów kontaktowych. Nieliczni mają je na kartce papieru lub w telefonie komórkowym. Najlepszym sposobem na zapisanie tak ważnej informacji jest karta ICE – trwała, plastikowa, z 3 numerami do naszych najbliższych.
Skrót ICE (In Case of Emergency) oznacza w nagłym wypadku . Pomysł kart ICE powstał z inicjatywy włoskich ratowników, którzy zauważyli lukę informacyjną w kontakcie z rodziną i bliskimi poszkodowanych.
W 2007 r. na polskich drogach doszło do prawie 50 000 wypadków drogowych. Ucierpiało w nich 70 000 osób. Zapisane na karcie numery telefonów pozwalają służbom ratunkowym, Policji czy Straży Pożarnej, na szybki kontakt z bliskimi osoby poszkodowanej. Pomaga to ustalić jej tożsamość oraz stan zdrowia (choroby, przebyte urazy lub leki, które bierze).
Wypadki komunikacyjne, to nie jedyne zagrożenie. Karta ICE jest niezastąpiona także w innych sytuacjach: gdy zgubi się dziecko, ktoś straci przytomność, albo nie potrafi podać swoich danych osobowych – wtedy ułatwia kontakt z rodziną takiej osoby.
Karta ICE zawiera imię i nazwisko właściciela oraz numery telefonów do 3 osób, które należy powiadomić w razie wypadku. Osoby podane do kontaktu powinny umieć udzielić informacji o stanie zdrowia właściciela karty. Karta nie zawiera informacji o grupie krwi, bo i tak nie zwalnia ona lekarza z obowiązku przeprowadzenia próby krzyżowej przed transfuzją.
W oddziałach PCK w całym kraju oraz w e-sklepie na www.pck.pl można kupić zdrapkę ze specjalnym kodem. Za pomocą kodu należy się zalogować na podanej stronie i wpisać swoje dane oraz kontakty do 3 najbliższych osób. Plastikową, wydrukowaną kartę otrzymamy pocztą.
Patronem Honorowym kampanii jest Prezydent m. st. Warszawy Hanna Gronkiewicz -Waltz. Karty ICE rekomendowane są przez Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
Patroni medialni kampanii to Polskie Radio, Gazeta Prawna, Wirtualna Polska, Auto Świat. Nośnikami kampanii są ulotki i plakaty umieszczone w środkach transportu miejskiego, bannery internetowe oraz reklamy radiowe i prasowe.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?