"Jak oceniacie?" "Blachara", "#kaszalot", "szara myszka, takie są najgorsze" "8/10" – nowa uczennica dopiero weszła do klasy, a już została sfotografowana przez rówieśnika. Wszyscy pozostali zaś niewybrednie komentują zdjęcie, komunikując się za pomocą smartfonów.
"Cyberprzemoc – nie stosuj, nie lajkuj, nie udostępniaj" – mówi wprost nadawca spotu, Fundacja Feminoteka. Przemoc, w postaci przesyłania nieprzyjemnych wiadomości czy niechcianych treści o charakterze seksualnym, wyśmiewania, poniżania, publikowania ośmieszających zdjęć, jest stosowana także za pośrednictwem internetu. Jak piszą nadawcy kampanii, jej sprawcami najczęściej jest młodzież albo młodzi dorośli, a ofiarami częściej niż osoby płci męskiej są dziewczynki i młode kobiety (wg badań przeprowadzonych przez Feminotekę w 2014 cyberprzemocy doznało 37% dziewcząt i 25% chłopców, badano młodzież gimnazjalną i licealną).
Spot przygotowano w ramach projektu "Staying Safe Online: Gender and Safety on the Internet" ("Bądź bezpieczna w sieci") współfinansowanego ze środków Daphne III Programme of the European Union, prowadzonego przez Feminotekę w partnerstwie z dwoma innymi organizacjami kobiecymi: Mediterranean Institute of Gender Studies z Cypru i z Gender Studies z Czech. Poza wspomnianymi badaniami przygotowano też poradnik dla nauczycieli i nauczycielek dotyczący cyberprzemocy i skierowane do nich warsztaty, jest prowadzony telefon interwencyjny. W planach jest także konferencja podsumowująca projekt, która odbędzie się na Cyprze.
Więcej informacji o akcji znajduje się na stronie feminoteka.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.05.2024
Plastik to broń masowego rażenia
-
10.05.2024
Czesław Mozil śpiewa o Kolejach Dolnośląskich
-
10.05.2024
Jestem tego warta
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki