27 listopada podczas Gali laureaci konkursu na najlepsze projekty PR w Polsce odebrali statuetki Złotych Spinaczy.
Konkurs Złote Spinacze od 6 lat jest organizowany przez Związek Firm Public Relations. Jego celem jest zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży PR oraz kreowanie jej pozytywnego wizerunku. Zadaniem „Złotych Spinaczy” jest również edukacja środowiska biznesowego na temat znaczenia Public Relations dla funkcjonowania firmy. Współorganizatorem gali konkursu było w tym roku Harvard Business Review Polska.
W tym roku do konkursu Złote Spinacze zgłoszono rekordową ilość 103 projektów. Wśród najpopularniejszych kategorii znalazły się: Event – rywalizowało 21 zgłoszeń, PR produktu – 20 zgłoszeń i PR korporacyjny – 15 zgłoszeń. Projekty były oceniane przez 27-osobowe jury, w skład którego weszli przedstawiciele branży komunikacji marketingowej, mediów oraz wielu innych instytucji i organizacji.
Prezentujemy wybrane kategorie:
Kampania społeczna
Zmień kraj. Idź na wybory – PKPP „Lewiatan”; Fundacja im. S. Batorego; Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR; Fundacja Forum Obywatelskiego Rozwoju – Złoty Spinacz 2008
Kampania „Zmień kraj. Idź na wybory” zachęciła do udziału w wyborach ponad 20 proc. głosujących. Dzięki działaniom PR udało się zaangażować w nią media, które bezpłatnie wyemitowały reklamy za 2,5 mln złotych. Strona internetowa kampanii dostała nagrodę Webstar 2007 w kategorii kampanii społecznych. Stała się ona także przedmiotem medialnej debaty.
— Kampanię można zobaczyć tu
Mama w pracy – RPR Group Sp.z.o.o.
Kampania społeczna „Mama w pracy” została zrealizowana przez Fundację Świętego Mikołaja w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wsparcie z zakresu PR powierzone było RPR Group. Celem Kampanii było zwrócenie uwagi na sytuację matek na rynku pracy oraz podwyższenie standardów traktowania matek w pracy. Patronat medialny objęły: Rzeczpospolita oraz TVP2.
— Kampanię można zobaczyć tu
Ogólnopolski Program dla Młodzieży „MAM HAKA NA RAKA” – Feedback/Hill&Knowlton
Program „MAM HAKA NA RAKA” jest ogólnopolskim programem kierowanym do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych w całej Polsce. Jego celem jest wykształcenie w polskim społeczeństwie postaw prozdrowotnych dotyczących profilaktyki chorób nowotworowych. Program zwiększa świadomość nt. nowotworów wśród młodych ludzi, angażując ich w działania lokalne i w opracowanie projektu kampanii społecznej.
— Kampanię można zobaczyć tu
Corporate Social Responsibility
Fundusz Kropli Beskidu: „Każda kropla wody z Beskidu to nasze dziedzictwo – szanujmy je wspólnie” – Coca-Cola HBC Polska Sp.z.o.o.; Coca-Cola Poland Services Sp.z.o.o. – Złoty Spinacz 2008
Fundusz Kropli Beskidu wspiera inicjatywy obywatelskie na rzecz ochrony zasobów wodnych w Beskidzie Niskim i Sądeckim.
Microsoft Unlimited Potential – Społeczny Program Umiejętności Technologicznych – Microsoft Sp. z.o.o.
Firma Microsoft została zbudowana w oparciu o przekonanie, że nowe technologie mogą być doskonałym narzędziem do rozwoju i realizacji marzeń. W ramach strategii CSR, Microsoft w Polsce realizuje programy społecznego zaangażowania w obszarze edukacji informatycznej. Jednym z nich jest inicjatywa Microsoft Unlimited Potential – Społeczny Program Umiejętności Technologicznych.
Coca-Cola Cup – Coca-Cola Poland Services Sp.z.o.o.
Coca-Cola Cup to największy turniej piłkarski dla młodzieży szkolnej w Polsce promujący aktywność fizyczną oraz dający młodym ludziom możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w sportowej rywalizacji z rówieśnikami oraz czerpania przyjemności z uprawiania sportu.
Spojrzenia – konkurs dla najbardziej interesujących młodych twórców na polskiej scenie artystycznej – Alert Media Communications Sp.z.o.o.
Organizowany przez Fundację Deutsche Bank we współpracy z Zachętą Narodową Galerią Sztuki konkurs Spojrzenia, pozwala najciekawszym polskim młodym artystom zaprezentować prace szerokiej publiczności. Spojrzenia zostały entuzjastycznie przyjęte przez twórców oraz władze. Publiczność z każdą edycją liczniej odwiedzała wystawę konkursową w Zachęcie. Minister Kultury przyznał Deutsche Bank Polska nagrodę „Mecenasa Kultury”.
Kampania edukacyjna
Partnerstwo dla Przyszłości – Microsoft Sp.z.o.o. – Złoty Spinacz 2008
Program „Partnerstwo dla Przyszłości” realizowany od 2004 roku, dedykowany jest polskiej edukacji wspierając wszelkie innowacyjne inicjatywy przeciwdziałające zjawisku „wykluczenia cyfrowego” młodego pokolenia. Stanowi on polską implementacją światowego programu „Microsoft Partners in Learning”.
Ważą się losy psów i kotów – Euro RSCG Sensors, Royal Canin
Agencja EURO RSCG Sensors odpowiedzialna była za strategię oraz realizację kampanii edukacyjnej na temat otyłości psów i kotów. Działania miały na celu zmianę świadomości właścicieli zwierząt dotyczącą problemu nadwagi, a także budowały wizerunek marki Royal Canin jako eksperta w dziedzinie żywienia zwierząt.
Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3” – Feedback/Hill&Knowlton
Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3” to kampania edukacyjna skierowana głównie do młodych ludzi. Ma za zadanie promować świadome zachowania seksualne, świadomość antykoncepcyjną oraz świadome planowanie rodziny, aby w przyszłości rodzicami stawali się ludzie dojrzali do decyzji o posiadaniu potomstwa.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS