Fundacja Banku Ochrony Środowiska wręczyła nagrody w swoich prozdrowotnych konkursach. W konkursie „Zdrowo jem, więcej wiem” uczestniczyło 981 zespołów szkolnych z całej Polski, a w konkursie „Czas na Zdrowie” 445. W sumie w obu projektach udział wzięło 21 tysięcy uczniów z całej Polski, a nagrody otrzymały 34 zespoły szkolne. Nagrody wręczono 25 października na Stadionie Narodowym w Warszawie.
Piknik „Odważ się być zdrowym na Narodowym!” był niejako dodatkową nagrodą dla laureatów dwóch ogólnopolskich konkursów – mówi Barbara Lewicka Kłoszewska, wiceprezes Fundacji BOŚ. Głównym patronem i fundatorem nagród w konkursie „Czas na zdrowie” było Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a łączna pula nagród w obu projektach wyniosła ponad 80 tys. zł. Najwięcej zgłoszeń do „Zdrowo jem, więcej wiem” przyszło z woj. mazowieckiego (130 zespołów szkolnych), a projekt „Czas na zdrowie” cieszył się największą popularnością w woj. śląskim (55 zespołów szkolnych).
Na pikniku miało miejsce oficjalne przekazanie nagród zwycięskim szkołom. Dodatkowymi atrakcjami, które czekały na laureatów konkursów Fundacji BOŚ było m.in.: puszczanie gigantycznych baniek mydlanych, gry edukacyjne, teatrzyki dziecięce, malowanie buziek, bieg rodzinny wokół Stadionu, warsztaty skakankowe i cyrkowe.
Konkurs „Czas na Zdrowie” łączy elementy edukacyjne z międzyszkolną rywalizacją i wspólną zabawą. Jego adresatami są uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych, a także nauczyciele i rodzice. Projekt podzielony jest na dwa etapy. Podczas pierwszego 10-osobowe zespoły uczniów pod nadzorem nauczycieli mają za zadanie zdobyć jak największą wiedzę z zakresu zdrowego stylu życia oraz rozpowszechnić ją w swojej szkole. Drugi etap polega na organizacji ogólnoszkolnego „Festynu Zdrowia”, w trakcie którego uczniowie przeprowadzają zabawy ruchowe, przygotowują zdrowy poczęstunek, a także zapraszają znanych gości.
Konkurs „Zdrowo jem, więcej wiem” jest adresowany do dzieci z klas 1–3 szkół podstawowych, ich nauczycieli, opiekunów oraz rodziców. Ma charakter międzyszkolnej rywalizacji zespołowej, a jego celem jest zmiana nawyków żywieniowych. Przebiega w trzech etapach: jesiennym, wiosennym i zimowym. Uczniowie zapoznają się z zasadami zdrowego odżywiania. a zdobytą wiedzę wykorzystują do wykonania zadań konkursowych mających pobudzić kreatywność – dzieci tworzą przepisy do zdrowej książki kucharskiej, reklamę wody jako najlepszego napoju czy menu ziołowej restauracji. Do akcji mogą także zaprosić lokalne społeczności.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy