Ruszyła kampania reklamowa H&M „Conscious Collection”, której twarzą na rok 2013 została Vanessa Paradis. Według Clean Clothes Campaign, stoi ona w sprzeczności z rzeczywistością panującą w azjatyckich fabrykach szyjących m.in. dla tego giganta branży odzieżowej, gdzie dochodzi do omdleń w wyniku ciągłego niedożywienia i przepracowania, spowodowanego niskimi pensjami.
Kolekcja ubrań nie może być „świadoma”, odpowiedzialna” czy „zrównoważona”, gdy szyjący ją pracownicy nie otrzymują pensji wystarczających na wydobycie się ze skrajnego ubóstwa i masowo mdleją w miejscu pracy, gdyż – jak pokazały badania kaloryczne przeprowadzone w zeszłym roku przez Konsorcjum praw pracowników w Kambodży – cierpią na deficyt kaloryczny rzędu 500 kcal dziennie – mówi Maria Huma z Polskiej Zielonej Sieci, organizacji wchodzącej w skład koalicji Clean Clothes Polska.
Podniesienie pensji osób szyjących ubrania przeznaczone na europejskie rynki jest absolutnie niezbędne – mówi Athit Kong, wice-przewodniczący kambodżańskiego związku zawodowego C.CADWU. Wielkie marki – takie jak H&M – mają dziś do odegrania bardzo istotną rolę. Muszą wreszcie nawiązać prawdziwy dialog z niezależnymi związkami zawodowymi w Kambodży w celu podniesienia pensji pracowników.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!