„Ich widok zawsze poprawia mi humor” „Wiesz, że lubię patrzeć, kiedy podskakują, jak biegasz”, „Masuj je”, „W razie czego mogę pomóc” – tak o piersiach wypowiadają się mężczyźni w filmie przygotowanym przez opolski oddział NFZ i TVP3 Opole. W spocie wzięli udział rozpoznawalni opolanie, m.in. dyrektor Centrum Wystawienniczo-Kongresowego w Opolu Sławomir Janecki, Tomasz Gabor z Elektrowni Opole, ciężarowiec Bartłomiej Bonk, zawodnik Gwardii Opole Mateusz Jankowski czy zawodnik UFC Damian Grabowski. Jest on częścią kampanii popularyzującej profilaktykę nowotworów piersi, tj. regularną mammografię i samobadanie.
Spot był emitowany w telewizji regionalnej oraz prezentowany na oficjalnych kanałach na YouTube organizatorów, jednak po licznych komentarzach zarzucających seksizm i jednoznaczność erotycznego podtekstu został z nich usunięty. Można go jeszcze zobaczyć na nfz.opole.pl.
Wprowadzanie elementów nawiązujących do sfery seksualności do kampanii społecznych nie jest niczym nowym, także w przypadku profilaktyki nowotworów; można to jednak zrobić ciekawie i dowcipnie, a w omawianym spocie tego zabrakło. O najciekawszych, najskuteczniejszych, ale i najbardziej zaskakujących kampanii „z różową wstążką” można przeczytać tutaj.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?