Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na firmę Samsung karę 2 mln 288 tys. zł za wyemitowanie reklamy telewizorów, która w wielu elementach nawiązywała do rządowej kampanii informacyjnej o wprowadzaniu cyfrowego sygnału w Polsce.
Przeprowadzone postępowanie wykazało, że kampania reklamowa telewizorów Samsung naśladując rządowe przekazy informacyjne dotyczące cyfryzacji wprowadzała konsumentów w błąd. Wykorzystanie elementów charakterystycznych dla akcji Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji mogło sugerować konsumentom, że komercyjna oferta Samsung jest częścią rządowej kampanii informacyjnej. W efekcie konsumenci mogli zdecydować się na zakup, którego nie zrobiliby, gdyby nie uzyskali mylącej informacji – tłumaczy UOKiK w swoim komunikacie. Przy określaniu wysokości kary wzięto pod uwagę fakt wycofania reklamy po wszczęciu postępowania oraz aktywną współpracę spółki podczas jego prowadzenia.
W reklamie Samsunga występowała ta sama aktorka, co w spocie „Babcia Lodzia na tropie naziemnej telewizji cyfrowej” przygotowanym na zlecenie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji przez Fabrykę Komunikacji Społecznej. Powtarzano także frazę „gotowy na cyfrowy odbiór”, nawiązującą do hasła kampanii.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!