Wychodząc z założenia, że przestrzeń publiczna zdominowana jest przez wszelkiego rodzaju komunikaty reklamowe i komercyjne, a brakuje w niej miejsca dla szczególnie podatnej na tego typu przekaz młodzieży, by mogła wyrazić swoje opinie, Fundacja Rusz zorganizowała dla gimnazjalistów warsztaty billboardowe.
Uczestnicząca w nich młodzież mogła zdobyć wiedzę na temat percepcji komunikatów wizualnych i psychologii reklamy. Zapoznała się również ze współczesnymi koncepcjami sztuki zaangażowanej społecznie i metodami konstruowania komunikatów wizualnych. Zajęcia poprowadzili Joanna Górska i Rafał Góralski, duet toruńskich artystów z Galerii Rusz, na co dzień zajmujący się kreowaniem w przestrzeni publicznej sztuki zaangażowanej społecznie. Z ich pomocą dzieci stworzyły prace, które są wyrazem ich spojrzenia na rzeczywistość. Warsztaty odbyły się w październiku, wzięła w nich udział młodzież z Gimnazjum im. Jana Pawła II w Obrowie i Gimnazjum nr 3 w Toruniu. Wybrane, najlepsze prace młodzieży były eksponowane od 12 do 18 listopada 2012 na słupach ogłoszeniowych w obrębie Starego Miasta w Toruniu oraz przed szkołą w Obrowie.
Organizatorem projektu jest Fundacja Rusz. Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Fundacji Banku Zachodniego WBK w ramach programu „Bank Ambitnej Młodzieży”.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!