Chrześcijanie powinni być wegetarianami – taki przekaz kieruje do wierzących organizacja PETA, argumentując, że tak głosi Biblia. Zwierzęta są boskimi stworzeniami, nie narzędziami w rękach człowieka, a cierpienie zabijanych zwierząt jest sprzeczne z nauką miłosierdzia, jaką głosił Jezus. „Błogosławieni miłosierni. Zostań wegetarianinem”. Kampania, przygotowana na okres Wielkanocy w 2004 roku, opiera się na tego typu stwierdzeniach, a główne jej medium, strona www, obfituje w ilustracje biblijne.
Siła tej akcji może być jednocześnie jej słabością. Perswazja oparta na motywach religijnych może okazać się bardzo trafiona, z punktu widzenia marketingowego, ponieważ odwołuje się do wartości fundamentalnych. Może też prowadzić do niebezpiecznego fundamentalizmu, który, według wielu mięsożernych, cechuje wegetarian.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?