Trwa ogólnopolski konkurs „Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie” skierowany do mikro i małych przedsiębiorców. Jego celem jest promocja społecznej odpowiedzialności biznesu wśród polskich przedsiębiorców. Inicjatywa stanowi element globalnego konkursu realizowanego przez spółki METRO Cash & Carry w 16 krajach na całym świecie z okazji 50. rocznicy powstania firmy.
Konkurs, organizowany przez MAKRO Cash&Carry, ma na celu promocję społecznej odpowiedzialności biznesu wśród polskich przedsiębiorców oraz wyróżnienie tych, którzy w sposób aktywny działają na rzecz swojej lokalnej społeczności.
W badaniu opinii zrealizowanym przed rozpoczęciem konkursu ponad 75 proc. respondentów zadeklarowało przywiązanie do swojej lokalnej społeczności, a zdecydowana większość (92,2 proc. badanych) przyznała, że chętniej korzysta z usług czy produktów tych przedsiębiorców, o których wie, że działają na rzecz ich społeczności. Większość, bo ponad 88 proc. respondentów uważa, że przedsiębiorcy prowadzący małe i średnie firmy wręcz powinni działać na rzecz swoich społeczności lokalnych.
Do rywalizacji o nagrodę główną i tytuł „Przedsiębiorcy Aktywnego Lokalnie” organizator zaprasza właścicieli mikro i małych przedsiębiorstw zatrudniających nie więcej niż 50 osób. Uczestnicy muszą wykazać się aktywnością, dzięki której przyczyniają się do zmiany na lepsze swojego najbliższego otoczenia, np. poprawiają estetykę miejsca i lokalnej infrastruktury, rozwijają projekty kulturalne, ekologiczne i edukacyjne dla lokalnej społeczności, zwiększają zatrudnienie, realizują pomoc potrzebującym czy kultywują lokalną tradycję.
Laureaci wybierani będą w dwóch etapach konkursu. W pierwszym etapie – wojewódzkim – zwycięzca wyłoniony zostanie w wyniku głosowania przez internautów. O zwycięstwie zadecyduje liczba oddanych głosów. Zwycięzcę w kategorii ogólnopolskiej, spośród 16 laureatów szczebla wojewódzkiego, wyłoni komisja konkursowa powołana przez organizatora, w skład której wejdą przedstawiciele partnerów instytucjonalnych akcji. Nagrodą dla każdego zwycięzcy regionalnego jest bon o wartości 1000 zł na zakupy w hurtowni MAKRO Cash & Carry. Laureat etapu ogólnopolskiego otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 25 tysięcy złotych na wsparcie jego aktywności lokalnej.
Na potrzeby konkursu utworzona została strona internetowa za pośrednictwem której przedsiębiorcy mogą aplikować do konkursu, wypełniając formularz zgłoszeniowy, w którym konieczne jest podanie danych adresowych firmy, informacji o rodzaju prowadzonej działalności oraz wpisanie swojej historii aktywności na rzecz lokalnej społeczności. Strona zlokalizowana jest pod adresem: www.przedsiebiorcaaktywny.pl. Do historii można dołączyć zdjęcie albo film nt. działalności. Na zgłoszone historie będą następnie głosować internauci, w tym także znajomi i klienci przedsiębiorców. Zagłosować można jednak tylko raz. Na stronie znajduje się także regulamin konkursu oraz plakat, który przedsiębiorca powinien pobrać, wydrukować i powiesić w widocznym miejscu w siedzibie przedsiębiorstwa. Konkurs trwa do 30 września 2014 r., zaś głosowanie internetowe będzie trwać do 30 czerwca.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy