8. edycja raportu o CSR Gazety Finansowej i Kuriera365.pl
Redakcja Gazety Finansowej i portalu Kurier365.pl w VIII edycji Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, wyróżniły firmy i instytucje związane z branżą spożywczą, które w swojej działalności szczególny nacisk kładą na działania skierowane do pracowników i klientów oraz do najbardziej potrzebujących grup społecznych.
W VIII edycji redakcje przyjrzały się programom i projektom prywatnych firm, przygotowywanych z myślą o najmłodszych. Wyróżniono dwa projekty: „Tesco Dzieciom” – prowadzoną od 2008 roku akcję, której celem jest stworzenie nowych rodzinnych domów dziecka oraz „Mleczny Start” – produkt użyteczny społecznie, stworzony przez firmy Danone, Lubella, Biedronka oraz Instytut Matki i Dziecka.
Pierwszy projekt, to akcja realizowana wspólnie z klientami, pracownikami i partnerami biznesowymi Tesco. Partnerem strategicznym akcji jest Fundacja Pomocy Dzieciom „Happy Kids”. Dzięki zaangażowaniu sklepów Tesco na terenie całego kraju, w ubiegłym roku udało się otworzyć dwa pierwsze Rodzinne Domy Dziecka w Łodzi i w Wieruszowie.
Drugi nagrodzony projekt utworzyły trzy niezależne firmy oraz instytucja naukowa. Zawiązana w tym celu koalicja „Partnerstwo dla zdrowia”, która jest autorem „Mlecznego Startu”, to pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce. Inicjatorem akcji jest Danone, firma Lubella dostarcza głównego surowca, a Instytut dba o odpowiednią zawartość składników odżywczych i witamin. Biedronka dystrybuuje produkt.
– Jesteśmy przekonani, że wyniki naszego Raportu, jak też towarzyszące mu komentarze i artykuły ekspertów rynku w zakresie CSR, przyczynią się do tego, że już niebawem każda profesjonalnie zarządzana działalność będzie niejako etycznie zobligowana do prowadzenia podobnych działań CSR – mówi Piotr Bachurski, redaktor naczelny Gazety Finansowej.
Gala, podczas której zostaną wręczone nagrody odbędzie się w czerwcu br.
Raport Społeczna Odpowiedzialność Biznesu tygodnika „Gazeta Finansowa” i portalu Kurier365.pl publikowany jest co kwartał i w całości poświęcony tematyce CSR. Ukazało się już osiem edycji Raportu. W każdym numerze wyróżniane są dwa projekty, będące przykładem dobrze przygotowanych programów wsparcia ważnych społecznie obszarów. W raporcie znajdują się również artykuły ekspertów i liderów opinii publicznej, którzy radzą, jak poruszać się w obszarze działań CSR.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy