Drastyczna i zdecydowanie nieprzyjemna kampania o molestowaniu seksualnym. Rodzi się tylko pytanie czy takie podejście wnosi coś nowego do tego ważnego tematu społecznego.
W marcu 2008 roku niemiecka organizacja Dunkelziffer, zajmująca się pomocą dzieciom wykorzystywanym seksualnie, wraz z agencją Red Rabbit prowadziła kampanię „Tentacle” (Macki), nagrodzoną później na Festiwalu Reklamy w Cannes Brązowym Lwem.
Zastanawialiśmy jak opisać prezentowaną kampanię i wiedząc, że budzi ciągle wiele kontrowersji, zdecydowaliśmy oddać ją pod ocenę specjaliście.
Witek Koroblewski, (Y&R Brands):
– Poświęcona problemowi wykorzystywania seksualnego dzieci reklama społeczna stowarzyszenia Dunkelziffer e.V. robi wrażenie. Oplatająca swoją ofiarę macka jest naprawdę obleśna i przerażająca. Sugestywny, drażniący film kończy się… niczym. Choć miga gdzieś numer konta i nazwa organizacji, widz jest pozostawiony sam na sam ze swoim niepokojem. I to jest moim zdaniem słabością tego filmu.
– Widziałem wiele reklam społecznych dotykających tematu wykorzystywania seksualnego dzieci i mam wrażenie, że wszystkie one powstają na podstawie jednego briefu. Dlatego po obejrzeniu kolejnej wersji kreatywnej tego samego komunikatu chciałbym wreszcie zobaczyć coś nowego. Dobrze już wiem, że „zły dotyk boli przez całe życie”, ale chciałbym wiedzieć, co dalej. Jak mogę pomóc, co mogę zrobić, jak zostanie wykorzystana moja wpłata, co się stanie z tą straszną macką, co się stanie z tymi dziećmi? Reklama Dunkelziffer e.V. tych odpowiedzi nie daje. Zamiast zalogować się do banku, by zrobić przelew, loguję się do youtube, żeby sprawdzić ile razy widziałem już reklamy skonstruowane na tym samym briefie.
Reasumując: z ciężkim sercem oceniam tak ostro film, którego twórcom zapewne przyświecały szczytne cele. Obawiam się jednak, że w reklama Dunkelziffer e.V. jest kreacją czysto „festiwalową” – spektakularnie zrealizowaną, epatującą formą, ale niczym więcej.
Redakcja portalu kampaniespoleczne.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?