29 stycznia 2014 r. ogłoszono konkurs „Współpraca na rzecz zmiany społecznej”. Zgłaszać do niego można projekty społeczne, które zawierają elementy innowacyjnej współpracy między organizacjami społecznymi, biznesem oraz instytucjami publicznymi. Organizatorami konkursu są Ashoka, Zermatt Summit Foundation, FondationGuilé, DPD i Boehringer Ingelheim. Zwycięzcy konkursu otrzymają nagrodę pieniężną w wysokości 40 tys. euro i zostaną zaprezentowani 27 czerwca 2014 roku podczas wydarzenia na Zermatt Summit.
Do konkursu zaproszone są firmy, instytucje publiczne oraz wszystkie organizacje społeczne, które tworzą międzysektorowe partnerstwa na rzecz pozytywnej zmiany w swoim kraju lub poza nim. Zainteresowani udziałem mogą zgłaszać się poprzez platformę Ashoki Changemakers.net, gdzie znajdują się również informacje dotyczące konkursu. Zgłoszenia przyjmowane są do 10 kwietnia, zgłoszenia przed 4 marca kwalifikują do otrzymania nagrody gotówkowej „Early Bird Prizes” w wysokości 1000 euro.
Celem konkursu jest zgromadzenie i upowszechnianie nowych form współpracy między partnerami społecznymi a biznesem, które wybiegają poza tradycyjne wsparcie finansowe i darowizny rzeczowe przekazywane organizacjom społecznym. Do konkursu można zgłosić projekty już realizowane, w fazie pomysłu lub inkubacji. Projekty można zgłaszać m.in. w następujących kategoriach: nowe produkty i usługi odpowiadające na niezaspokojone potrzeby społeczne, rozwiązania „last mile” dot. rozwiązań dla odbiorców z grup marginalizowanych (np. osoby z niepełnosprawnością, seniorzy); tworzenie miejsc pracy i wspieranie polityki zatrudnienia.
Zgłoszenie konkursowe powinno zawierać udział przynajmniej jednego partnera społecznego i jednej firmy (dowolnej wielkości) realizujących wspólne przedsięwzięcie. Udział większej ilości partnerów (również instytucji publicznych) będzie mile widziany. Ze względów praktycznych zgłoszenie będzie składane przez jednego z partnerów projektu. Przy ocenie projektów pod uwagę będą brane następujące kryteria: innowacyjność rozumiana jako nowe podejście we współpracy sektorów, lub powstanie nowych usług czy produktów; oddziaływanie społeczne – potencjał osiągnięcia znacznego wpływu na ludzi, środowisko naturalne, jak również tworzenie dodanej wartości ekonomicznej i społecznej dla partnerów projektu; stabilność instytucjonalna i finansowa rozumiana jako jasny plan związany z osiągnięciem wyznaczonych celów społecznych lub ekonomicznych w długim okresie; premiowane będą rozwiązania promujące źródła wsparcia inne niż granty i dotacje; model współpracy partnerów – czy wykracza poza tradycyjne rozumienie filantropii i wspierania organizacji społecznych? Czy wprowadza zmiany wewnątrz organizacji lub firmy w stosunku do ich pracowników, zarządzania, organizacji pracy, modeli biznesowych?
Bill Drayton, CEO i założyciel Ashoki, komentuje: Biznes powinien eliminować podziały, które przeszkadzają we współpracy (walls no more). Zadaniem biznesu i organizacji społecznych jest szukanie takich przestrzeni, gdzie kompetencje obu sektorów, doświadczenie instytucji publicznych tworzą nowe rozwiązania, z korzyścią dla społeczeństwa i wszystkich partnerów.
Dodatkowych informacji udziela Ana-Maria Filipescu, Ashoka, +33 (0)1 40 26 30 83, amfilipescu@ashoka.org.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.12.2024
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!