Producenci napojów spirytusowych rozpoczynają jesienną odsłonę kampanii „Piłeś? Nie jedź!”
Producenci napojów spirytusowych, zrzeszeni w Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS), 14 października rozpoczęli jesienną edycję kampanii „Piłeś? Nie jedź!”. Kampania ta, organizowana od czterech lat, realizowana jest w ramach rządowego programu „Razem bezpieczniej”. – Nasze zaangażowanie w działania mające na celu zmniejszenie problemu pijanych kierowców wynikają bezpośrednio z przekonania o społecznej odpowiedzialności branży alkoholowej – twierdzi Leszek Wiwała, Prezes Zarządu ZP PPS – Liczba wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców w okresie styczeń-wrzesień 2011 r. wyniosła ok. 3,5 tys., dlatego nadal widzimy ogrom pracy zarówno przed branżą jak i instytucjami państwowymi w przestrzeganiu kierowców. W naszej kampanii staramy się dotrzeć przede wszystkim do młodych osób, które bardzo często są zarówno sprawcami, jak i ofiarami wypadków spowodowanych przez kierowców będących pod wpływem alkoholu. Stąd nasza obecność w klubach, kinach i na uczelniach wyższych. Do tych odbiorców ma także dotrzeć nasz spot filmowy, opowiadający historię młodych osób bawiących się przy alkoholu.
– Problem osób prowadzących samochody pod wpływem alkoholu nie dotyczy tylko Polski, o czym świadczy fakt, że w tym roku do grona partnerów naszej kampanii dołączyło European Forum for Responsible Drinking (EFRD), ogólnoeuropejska organizacja, wspierająca nas zarówno finansowo, jak i merytorycznie – informuje Leszek Wiwała – My z kolei wspieramy polską edycję „Europejskiej Nocy Bez Wypadku”, odbywającą się we wszystkich krajach UE w tym samym czasie.
W sobotę 15 października 130 wolontariuszy Fundacji „KRZYŚ”, obecnych w 40 klubach w 38 miastach, namawiało kierowców, by wykazali się odpowiedzialnością i nie spożywali alkoholu. Każdy kierowca, który zadeklarował, że w ten wieczór nie będzie pił i dotrzymał obietnicy, dostawał gadżety kampanii „Piłeś? Nie jedź!”. Wolontariusze rozdali 5 tys. ulotek kampanii „Piłeś? Nie jedź!”, a w klubach rozwieszono prawie 100 plakatów.
Prowadzenie kampanii „Piłeś? Nie jedź!” jest możliwe dzięki znacznemu wsparciu partnerów. W 2011 r. partnerami kampanii są: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Komenda Główna Policji, Instytut Transportu Samochodowego, Polski Związek Motorowy, Fundacja „Krzyś”, European Forum for Responsible Drinking oraz koncern paliwowy BP.
Jesienią 2011 r. spot kampanii będzie można obejrzeć na antenie stacji TVN oraz TVN TURBO, TVN STYLE i TVN7. Będzie on także emitowany w kinach sieci Multikino. Widzowie w tych kinach będą mogli także odebrać krótki komunikat dotyczący kampanii poprzez aplikację Bluetooth. Spoty kampanii będą obecne na 80 ekranach LCD na 20 uczelniach w 15 miastach w całym kraju. Natomiast kierowcom korzystającym z 400 stacji BP zostanie rozdanych 450 tys. ulotek. Zawisną tam również plakaty kampanii.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy