Firma kurierska TNT Express zaangażowała sie w poparcie dla działań World Food Programme – agendy ONZ ds. wyżywienia. Namawia polskich „celebrities” oraz miłośników kina (obsługuje imprezę „Polskie Orły”) do udziału 24 maja w Krakowie w otwartym marszu „Dla siebie i dla innych”.
Marsz ma być manifestacją solidarności z ofiarami klęski głodu i udzieleniem im, choćby najskromniejszego, wsparcia. Jego celem jest pogłębienie świadomości społecznej na temat głodu na świecie, szerzenie informacji związanych z możliwościami niesienia pomocy oraz wsparcie zbiórki funduszy. Wystarczy niespełna 1 zł aby zapewnić całodzienne wyżywienie szkolne dziecka w krajach dotkniętych głodem. Badania wykazały, że umożliwienie dzieciom dostępu do posiłków w szkole może aż o 100% podwyższyć poziom frekwencji.
Marsz wspiera działania Światowego Programu Żywnościowego (World Food Programme) – agendy ONZ powołanej do walki z głodem. Jego organizatorami są: Robert Korzeniowski, honorowy ambasador WFP w Polsce, oraz TNT Express – firma będąca światowym partnerem WFP.
Podczas ogłoszenia nominacji do nagród Polskie Orły Robert Korzeniowski zachęcał do wsparcia działań organizacji. Jego zaproszenie przyjęli m.in. Stanisława Celińska, Krystyna Tkacz, Andrzej Jakimowski, Tomasz Sapryk, Robert Więckiewicz – złożyli autografy na fotografiach pracownika TNT, który przebywał z misją WFP w Tanzanii. Zdjęcia zostaną zlicytowane podczas marszu „Dla siebie i dla innych”, a dochód będzie przeznaczony na pomoc głodującym.
Zaproszenie do udziału w tym wydarzeniu skierowane jest do wszystkich: mieszkańców Krakowa z rodzinami i odwiedzających miasto gości. Marsz startuje o godz. 15.00 na krakowskim Rynku.
Pierwsza edycja marszu odbyła się 23 czerwca 2007 na krakowskim Rynku, podczas dziesiątej edycji Międzynarodowego Mityngu w chodzie sportowym „Na Rynek marsz z TNT”.
World Food Programme zarządza pomocą żywnościową w czasie wojen i kataklizmów oraz przeciwdziała procesowi wyniszczającego, długotrwałego głodu. Na progu XXI wieku problem głodu nadal dotyka aż 854 milionów ludzi. W wyniku skrajnego niedożywienia lub chorób z nim związanych co 5 sekund umiera dziecko. Każdy dzień oznacza 25 000 zgonów wywołanych głodem i przewyższa tragiczne żniwo HIV/AIDS, gruźlicy oraz malarii. Dzieje się tak w sytuacji, gdy na świecie produkuje się więcej żywności niż wynoszą potrzeby wszystkich mieszkańców globu – największą przeszkodą w jej dostarczaniu potrzebującym są problemy logistyczne.
TNT wspiera WFP od 2002 roku w zakresie dostaw i dystrybucji żywności wśród najbardziej potrzebujących. Firma służy swoim doświadczeniem logistycznym oraz infrastrukturą operacyjną, a także zapewnia organizację źródeł finansowania, współpracę w kampaniach społecznych oraz oferuje wsparcie w sytuacjach kryzysowych, również w państwach dotkniętych różnorodnymi kataklizmami i kryzysami humanitarnymi, jak miało to miejsce w Indonezji, Pakistanie, Libanie, Mozambiku. Łącznie od 2002 roku TNT przekazało na rzecz WFP ponad 32,3 mln EUR, w tym 7,4 mln EUR w ramach programu składki pracowniczej.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy