Nikkie de Jager ma 17 lat, sympatyczną twarz i chociaż nie jest ideałem kobiecego piękna w rozumieniu kolorowych magazynów dla kobiet, świetnie radzi sobie z prezentowaniem różnych rodzajów makijażu. Prowadzi poradnikowy kanał na YouTube, a jej tutoriale, czyli filmiki instruktażowe poświęcone konkretnym zagadnieniom z dziedziny poprawiania urody cieszą się średnio ok. 50 tysiącami odsłon każdy. Wyjątkiem jest odcinek pt. „Neon Rainbow Nails for Summer”, który w ciągu miesiąca obejrzano ponad 170 tysięcy razy.
Holenderka odkryła swoją pasję w wieku lat 14, gdy zobaczyła w telewizji jak maluje się Lauren, bohaterka serialu Beverly Hills 90210. W ciągu dwóch miesięcy Nikkie stała się ekspertką w tej dziedzinie. Dziś jako „make up artist” prowadzi stronę internetową, wspomniany kanał na YouTube, stronę na Facebooku, a jej działalności przyświeca hasło „Make up has no limits” (Makijaż nie ma granic). Chce zostać najlepszą „make up artist” na świecie i aktorką.
Popularność i świeżość Nikkie de Jager postanowili wykorzystać twórcy filmu (agencja DDB Tribal Berlin) zatytułowanego w nieco przewrotny sposób „Crash course to shine” (co można przetłumaczyć jako awaryjna lub katastrofalna lekcja błyszczenia), czyli niemiecka firma Volkswagen. Nastolatka, jak w każdym tutorialu, w charakterystyczny dla siebie sposób wprowadza widzów w tajniki wieczorowego makijażu. Jest awangardowy, chodzi w nim o to, by błyszczeć i wyglądać świetnie. W chwili kiedy Nikkie nakłada na powiekę warstwę kolejnego preparatu, słychać dźwięk rozstrzaskiwanej karoserii, a ciało dziewczyni z ostrym szarpnięciem leci do przodu. „500 000 road crashes are caused by women drivers applying make-up” („500 000 wypadków drogowych jest spowodowanych przez malujące się kobiety”) – informują realizatorzy spotu powołując się na brytyjski dziennik The Telegraph. Dalej pojawia się prośba: „Please don’t make up and drive” („Nie maluj się prowadząc samochód”).
Aby rozpowszechnić akcję posłużono się akcją viralową – video zamieszczono na kanale Nikkie de Jager, z nadzieją, że fani poślą film dalej w świat. W ciągu 3 tygodni obejrzano go jednak trochę ponad 700 tysięcy razy. Wśród komentarzy zgromadzonych na YouTubie najbardziej popularny brzmi nieco wulgarnie „Jak się k…a wystraszyłam na końcu”. A spot rzeczywiście jest przerażający. Nickie w przekonujący sposób odgrywa scenę zderzenia z samochodem, co jest najmocniejszym punktem tej produkcji. Wątpliwości budzi bowiem scenariusz. Wiek „kierowcy” – 17 lat – oznacza niewiele doświadczenia za kierownicą i większe ryzyko wypadku, nawet gdy kierowca się nie maluje. Spot ma także wymowę nieco szowinistyczną. Statystyki, których źrodłem ma być gazeta, nie precyzują przedziału czasowego w jakim miejsce miało „500 000 wypadków drogowych spowodowanych przez malujące się kobiety”. Zabrakło być może drugiej odsłony kampanii poświęconej „wypadkom spowodowanym przez mężczyzn poprawiających krawat”.
Paulina Wajszczak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?