Po raz trzeci ruszyła kampania „Prostata na lata”, która ma na celu zachęcenie mężczyzn do wykonywania profilaktycznych badań pod kątem raka prostaty. Podobnie jak w poprzedniej edycji, w kampanię zaangażowali się znani aktorzy, sportowcy i trenerzy fitness – Maciej Damięcki, Piotr Świderski, Michał Chorosiński, Tomasz Iwan, Iwona Guzowska, Leszek Blanik a także Reprezentacja Polski w Piłce Nożnej Mężczyzn oraz Joanna i Dariusz Brzezińscy. Ambasadorzy mówią o tym, że troska o własne zdrowie i wykonywanie badań profilaktycznych jest czymś naturalnym, oczywistym, męskim oraz wynikającym z troski o kondycję fizyczną i szczęście rodzinne. W ramach kampanii – 23 czerwca w Dniu Ojca – obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Świadomości Raka Prostaty.
„10 kroków Taty w formie”, o których można przeczytać na stronie www.prostatanalata.pl, opracowanych zostało przez ekspertów kampanii Joannę i Dariusza Brzezińskich – dietetyków i trenerów, zajmujących się kondycją polskich aktorów i biznesmenów.
Wielu mężczyzn odwleka wizytę u urologa. Spowodowane jest to zarówno skrępowaniem, jak
i brakiem podstawowej wiedzy na ten temat. Według danych Krajowego Rejestru Nowotworów za rok 2010 rak prostaty jest drugim (po raku płuca) nowotworem, na który zapadają i drugim najczęstszym nowotworem, z którego powodu umierają mężczyźni w Polsce. Rak prostaty dość długo może rozwijać się bezobjawowo. Jeśli odpowiednio wcześnie podejmiemy świadomą decyzję o sprawdzeniu stanu swojego zdrowia, damy sobie szansę na wykrycie nowotworu w fazie, w której można leczyć go radykalnie i skutecznie. Wczesnemu wykrywaniu raka może służyć regularne badanie gruczołu krokowego u urologa oraz oznaczenie poziomu PSA w krwi. Badania te zaleca się osobom, które przekroczyły 50. rok życia lub wcześniej, w przypadku pojawienia się zaburzeń w oddawaniu moczu, lub wówczas, gdy najbliżsi krewni (ojciec, brat) zachorowali na raka stercza w młodym wieku – mówi dr n. med. Iwona Skoneczna, z Centrum Onkologii – Instytutu im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie, ekspert kampanii „Prostata na lata”.
Fundacja „Wygrajmy Zdrowie” im. prof. Grzegorza Madeja, inicjator kampanii, to organizacja pozarządowa, która powstała w 2004 roku przy Centrum Onkologii – Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie z inicjatywy pacjentów i lekarzy onkologów. Działa w obszarze edukacji i promocji profilaktyki zorientowanej na różne środowiska takie jak młodzież, grupy zawodowe czy media. Fundacja ma na celu tworzenie i prowadzenie kampanii edukacyjnych, promocyjnych, programów profilaktycznych oraz konferencji naukowych i prasowych oraz wspieranie pacjentów chorych na nowotwory urologiczne.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!