Przedszkolaki z Olsztyna zdobywają swoje pierwsze „prawo jazdy”. Dzięki programowi Autochodzik firmy Michelin 4.000 dzieci będzie mogło pochwalić się znajomością zasad ruchu drogowego.
Autochodzik to program przygotowujący dzieci w wieku przedszkolnym do uczestnictwa w ruchu drogowym. Jego organizatorem jest Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego oraz Michelin Polska S.A. Dzięki niemu przedszkolaki z 40. przedszkoli w Olsztynie poznają zasady ruchu drogowego i zdobywają pierwsze „prawa jazdy”. Każde z przedszkoli otrzymało zestaw Autochodzik składający się z samochodów, wykonanych z miękkiej gąbki, które przedszkolaki noszą na szelkach oraz drogowego miasteczka obejmującego ponad 100 elementów takich jak znaki drogowe, przejścia dla pieszych oraz sygnalizacja świetlna.
– Edukacyjna zabawa Autochodzikiem rozpoczyna się od zapięcia pasów – powiedziała koordynator projektu w Michelin Polska Marzena Donarska-Strzelec. – To jest pierwsza rzecz, której przedszkolaki uczą się w Autochodziku, żeby potem bezpiecznie jeździć po drogowym miasteczku.
Nauczyciele prowadzący zajęcia będą wyposażeni w komplet, kilkudziesięciu ćwiczeń i zabaw edukacyjnych. Pięcio- i sześciolatki, bo do nich głównie skierowany jest program, będą bawić się w kierowców, policjantów i pieszych.
Wypadki drogowe stanowią najczęstszą przyczynę wszystkich wypadków śmiertelnych wśród dzieci i młodzieży na świecie (Raport WHO, 2008 r.). Krzysztof Piskorz z Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Olsztynie podkreśla że ten problem jest także widoczny w województwie warmińsko-mazurskim. – Od 2006 r. liczba dzieci i młodzieży rannych w wypadkach wzrosła niemal dwukrotnie z 307 do 528 osób w 2008 r. Ponad połowa dzieci uczestniczących w wypadkach drogowych była pasażerami pojazdów, należy, zatem zwrócić szczególną uwagę na edukację rodziców i opiekunów, zwłaszcza, jeśli chodzi o stosowanie pasów i fotelików – powiedział.
Województwo warmińsko-mazurskie jest kolejnym regionem, w którym działa program Autochodzik – wcześniej wdrożono go na Pomorze i Śląsk. Autochodzik trafił także zagranicę – m.in. do Holandii i Szwajcarii.
Firma Michelin w 2005 r. przez akcję „Bezpieczna głowa w kasku” zachęcała najmłodszych rowerzystów do używania kasków. W 2007 r. wspólnie z Olsztyńskim Teatrem Lalek wystawiła sztukę „Uwaga! Bajki na drodze.” Co roku organizuje w całej Polsce akcję „Ciśnienie pod kontrolą”, zwracając uwagę kierowców na problem nieprawidłowego ciśnienia w oponach. Michelin w ubiegłym roku, wspólnie z WORD i partnerami z Olsztyna, uczestniczył w programie pilotażowym „Piłeś? Nie jedź!”.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy