Konkurs „Kampania Społeczna Roku” jest inicjatywą Fundacji Komunikacji Społecznej. Ideą przedsięwzięcia jest nagradzanie dobrych praktyk w marketingu społecznym. Celem Konkursu jest wyłonienie najlepszych kampanii pod względem marketingowym. Przedmiotem oceny jest sposób podejścia do poruszanego w kampanii zagadnienia, a nie jej temat. 15 czerwca 2010 roku odbyła się Gala Konkursowa podczas której wręczono nagrody dla najlepszych kampanii społecznych 2009 roku.
Kampanie społeczne w roku 2009 nie odbiegały poziomem od tych z lat poprzednich. Jednak w tym roku kreatywności należało szukać poza samą reklamą. Wiele z kampanii w ogóle nie wykorzystywało tradycyjnych narzędzi reklamowych.
Kampanie społeczne realizowane w ramach inicjatyw obywatelskich przez organizacje społeczne były odważniejsze niż kampanie realizowane przez firmy czy instytucje publiczne. Organizacjom jednak brakuje środków na zbudowanie zasięgu realizowanych kampanii, co powoduje, że nawet niezłe pomysły pozostają niezauważone.
Natomiast kampanie o charakterze społecznym realizowane przez firmy, można podzielić na dwa główne obszary. Pierwszy to kampanie cause related marketingu (marketingu zaangażowanego społecznie), promujące sprawę społeczną poprzez zachęcenie odbiorcy do zakupu produktu i przekazania w ten sposób części dochodu na cel społeczny. Drugi obszar to kampanie, które można ogólnie nazwać częścią budowania ich wizerunku. Warto zwrócić uwagę, że kampanie o charakterze społecznym inicjowane przez firmy to głównie inicjatywy realizowane w partnerstwie z organizacjami społecznymi czy instytucjami rządowymi, które wypełniają merytorycznie działania w obrębie podejmowanego problemu społecznego.
Zapraszamy do zapoznania się z Raportem Podsumowującym Konkurs na Kampanię Społeczną Roku 2009.
Paweł Prochenko
Prezes Zarządu Fundacji Komunikacji Społecznej
Więcej o Konkursie na stronie www.konkurs.kampaniespoleczne.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
23.10.2024
Pokolenie Z najmniej skłonne do sortowania śmieci i recyklingu
-
18.10.2024
Chandra a depresja — czym się od siebie różnią?
-
11.10.2024
Rodzice oblali kartkówkę z wiedzy o myciu zębów dzieci. Wyniki badania
-
30.09.2024
Jesienny talerz żywieniowy
-
13.09.2024
Szkoła kontra smartfony