logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > 98% recyklingu w Kompanii Piwowarskiej
23.07.2010
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

98% recyklingu w Kompanii Piwowarskiej



98% wszystkich odpadów wytwarzanych przez Kompanię Piwowarską jest poddawanych recyklingowi. Ilość odpadów wywiezionych na składowisko w roku finansowym 2010 wyniosła 6209Mg – oznacza to, że w ciągu doby wszystkie browary KP wytwarzają mniej odpadów niż mieści się w jednej tzw. śmieciarce.

Główne źródła odpadów w browarnictwie to procesy produkcyjne i opakowania produktów. Aspiracją SABMiller jest całkowite wyeliminowanie odpadów poprodukcyjnych i recykling opakowań. Aby to osiągnąć, firma ogranicza ogólny poziom odpadów i szuka sposobów, w jakie odpady można by ponownie wykorzystać w innych procesach.

– Chcemy nadal minimalizować masę odpadów wywożonych na wysypisko. Aby osiągnąć ten cel, kładziemy coraz większy nacisk na redukowanie opakowań, ich ponowne użycie oraz recykling/odzysk odpadów powstałych podczas procesu produkcyjnego.– mówi Klaudyna Gruszecka kierownik ds. ochrony środowiska i BHP w Kompanii Piwowarskiej

Wszystkie odpady pochodzące z procesu produkcyjnego, takie jak wysłodziny, pyły słodowe oraz gęstwa drożdżowa są praktycznie w 100% ponownie wykorzystywane w celach gospodarczych. Pozostałe odpady takie jak, szkło, metale kolorowe, papier, tektura, folia czy drewno, poddawane są segregacji i przekazywane specjalistycznym firmom w celu ich odzyskania lub recyklingu.

– Opracowaliśmy szczegółową strategię dotycząca opakowań, dzięki której wszystkie zakłady produkcyjne SABMiller mają przyjąć konsekwentnie zrównoważone stanowisko w sprawie wzornictwa, wykorzystania oraz utylizacji wszystkich opakowań i materiałów użytych do ich produkcji. – wyjaśnia Katarzyna Wilczewska public affairs manager.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.06.2025Wydarzenia

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek