98% wszystkich odpadów wytwarzanych przez Kompanię Piwowarską jest poddawanych recyklingowi. Ilość odpadów wywiezionych na składowisko w roku finansowym 2010 wyniosła 6209Mg – oznacza to, że w ciągu doby wszystkie browary KP wytwarzają mniej odpadów niż mieści się w jednej tzw. śmieciarce.
Główne źródła odpadów w browarnictwie to procesy produkcyjne i opakowania produktów. Aspiracją SABMiller jest całkowite wyeliminowanie odpadów poprodukcyjnych i recykling opakowań. Aby to osiągnąć, firma ogranicza ogólny poziom odpadów i szuka sposobów, w jakie odpady można by ponownie wykorzystać w innych procesach.
– Chcemy nadal minimalizować masę odpadów wywożonych na wysypisko. Aby osiągnąć ten cel, kładziemy coraz większy nacisk na redukowanie opakowań, ich ponowne użycie oraz recykling/odzysk odpadów powstałych podczas procesu produkcyjnego.– mówi Klaudyna Gruszecka kierownik ds. ochrony środowiska i BHP w Kompanii Piwowarskiej
Wszystkie odpady pochodzące z procesu produkcyjnego, takie jak wysłodziny, pyły słodowe oraz gęstwa drożdżowa są praktycznie w 100% ponownie wykorzystywane w celach gospodarczych. Pozostałe odpady takie jak, szkło, metale kolorowe, papier, tektura, folia czy drewno, poddawane są segregacji i przekazywane specjalistycznym firmom w celu ich odzyskania lub recyklingu.
– Opracowaliśmy szczegółową strategię dotycząca opakowań, dzięki której wszystkie zakłady produkcyjne SABMiller mają przyjąć konsekwentnie zrównoważone stanowisko w sprawie wzornictwa, wykorzystania oraz utylizacji wszystkich opakowań i materiałów użytych do ich produkcji. – wyjaśnia Katarzyna Wilczewska public affairs manager.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi