21. grudnia w Rzeczpospolitej ukazała się kolejna, 9. edycja półrocznika „Odpowiedzialny Biznes – Kompendium CSR”. Temat przewodni brzmi „Odsłony odpowiedzialności i zaangażowania”.
We wprowadzeniu do Kompendium Lech Wałęsa zadaje pytania związane z wyzwaniami epoki globalizacji: Musimy sobie zdawać sprawę, że obecna forma kapitalizmu nie wytrzyma tego stulecia. Jaki zatem kształt systemu kapitalistycznego pasuje do dzisiejszej zjednoczonej Europy i coraz bardziej kurczącego się globalnego świata? Następnie Minister Środowiska Marcin Korolec zapowiada szczyt klimatyczny COP19 w Warszawie. W Kompendium zapowiadany jest także nowy konkurs, organizowany w całej Unii Europejskiej – CSR European Award Scheme. O 20-leciu PAH i współpracy biznesu z organizacjami pozarządowymi mówi z kolei w wywiadzie Janina Ochojska.
Za koncepcję merytoryczną publikacji i redakcję odpowiada Joanna Gabrysiak-Wadowska doradca CSR. W Kompendium znajdują się także artykuły Katarzyny Jędrzejewskiej, laureatki Pióra Odpowiedzialności 2012. Czytelnicy dowiedzą się także, czy firmy deklarujące społeczną odpowiedzialność są gotowe na kontakt z interesariuszami, a także jakie są oczekiwania menedżerów w stosunku do rządu i otoczenia organizacji. Magdalena Krukowska z kolei przygląda się odpowiedzialnemu inwestowaniu. Wiodący temat publikacji „Odsłony odpowiedzialności i zaangażowania” omawiany jest także w kontekście badań CSR, fundacji korporacyjnych i raportowania. Opublikowano także kalendarz filantropa, który od teraz będzie stałą pozycją w publikacji.
W Kompendium znaleźć można także wypowiedzi m.in. Pietro Bertazzi z Global Reporting Initiative, dr. Bolesława Roka z Centrum Etyki Biznesu, Akademia Leona Koźmińskiego, Grażyny Henclewskiej, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki i Zbigniewa Gajewskiego z PKPP Lewiatan. Kompendium można pobrać tutaj.
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

