Polska Fundacja Narodowa rozpoczęła międzynarodową kampanię informacyjno – edukacyjną upamiętniającą 75. rocznicę Powstania w Getcie w Warszawie, które wybuchło 19 kwietnia 1943 roku. Kampania polsko i anglo-języczna opowie o pierwszym i największym zrywie zbrojnym ludności żydowskiej w okupowanej Europie przeciwko Trzeciej Rzeszy z mało znanej perspektywy: historii dwóch zakazanych flag, które zawisły nad Gettem w czasie walk stając się symbolem oporu i polsko-żydowskiej więzi.
Jednym z symboli Powstania w Getcie stały się dwie flagi: biało–niebieska flaga syjonistycznego Żydowskiego Związku Wojskowego i biało–czerwona flaga Polski. Zatknięte przez powstańców w dniach 19 – 22 kwietnia na dachu płonącego budynku getta, były widoczne po obu stronach muru. Flagi powiewające obok siebie stały się symbolem jedności i wspólnego oporu polskiej i żydowskiej ludności Warszawy wobec terroru niemieckich okupantów.
Głównymi elementami kampanii są animowana grafika filmowa i strona internetowa na temat Powstania w Getcie. Film, trwający 2 minuty i 20 sekund, został zrealizowany przez światowej klasy studio „Juice” i opowiada o dramacie zrywu powstańczego w Getcie, próbach pomocy powstańcom, brutalnej likwidacji Getta Warszawskiego i późniejszej anihilacji Warszawy. Film zostanie wyemitowany na kanałach YouTube oraz Facebook. Na stronie internetowej poświęconej Powstaniu w Getcie Warszawskim http://www.uprising1943.com/, opisana jest historia zrywu i sylwetki walczących Powstańców i wspierających ich żołnierzy.
Kampania Polskiej Fundacji Narodowej przedstawi zapomnianych i mało znanych powstańców z Żydowskiego Związku Wojskowego, którzy stanowili większość grupy bojowej Powstania i trzon militarny walczącego Getta, a których bohaterstwo popadło po wojnie w polityczną niepamięć. Kampania również opowie o walczących z nimi ramię w ramię żołnierzach Armii Krajowej, uczestnikach Operacji Getto oraz o Polakach, którzy w obliczu terroru niemieckiego nieśli pomoc polskim obywatelom pochodzenia żydowskiego.
Kampania informacyjna będzie realizowana w dniach 18-27 kwietnia 2018 roku w mediach społecznościowych oraz na wielu portalach polskich i zagranicznych takich jak: wp.pl, CNN, BBC, France24, The New York Times itd.
Opublikowany przez Polska Fundacja Narodowa 5 kwietnia 2018
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.09.2024
Same nie znikną
-
29.09.2024
…z wyjątkiem uważnego kierowcy
-
29.09.2024
Inne na zewnątrz, inne w środku
-
28.09.2024
Stracone urodziny
-
28.09.2024
#TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii
-
26.09.2024
Dzieci bez przyszłości