logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > 7 grudnia – Sobota dla Polski
07.12.2019
Tematy: Wydarzenia, Polska, Edukacja, Kampanie gospodarcze, Konsumpcjonizm i konsumenci

7 grudnia – Sobota dla Polski



590 to kod Polski. Tymi cyframi oznaczane są wszystkie towary, które wyprodukowano w naszym kraju. I pod tym właśnie hasłem – „Wybieram 590” – trwa kampania społeczna, będąca ciekawym przykładem promocji patriotyzmu gospodarczego.

Organizatorzy w ramach kampanii „Wybieram 590” zachęcają, by 7 grudnia uczynić „sobotą dla Polski” i tego dnia kupować przede wszystkim polskie produkty. Przekaz kampanii opiera się na wyliczeniach firmy konsultingowej Grant Thornton, według której z każdej złotówki wydanej na polski produkt w kraju zostaje 79 groszy. Jak czytamy na stronie, kupowanie efektów pracy lokalnych producentów wspiera rozwój kraju.

Oczywiście nie uważamy, że polscy konsumenci powinni zupełnie wstrzymać się z zakupami produktów zagranicznych, zwłaszcza jeśli w skuteczny sposób konkurują one ceną czy jakością z polskimi odpowiednikami. Jednak jak pokazujemy, już drobne zmiany w zachowaniach konsumentów w kierunku »produktów 590« mogą spowodować istotny wzrost możliwości inwestycyjnych polskich firm oraz zwiększać zamożność polskich gospodarstw domowych – tłumaczy w raporcie Tomasz Wróblewski, partner zarządzający Grant Thornton.

Według wyliczeń, kupowanie nawet o 1 proc. więcej polskich produktów dałoby budżetowi kraju 6,6 mld zł więcej w skali roku. Pełny raport dostępny jest TUTAJ.

W kampanię zaangażowani zostali ambasadorzy: Joanna Jabłczyńska, Anna Popek, Maciej Kurzajewski i Jacek Lenartowicz. Wszyscy czworo wystąpili w spocie, w którym zachęcają do wybierania produktów z kodem kreskowym zaczynającym się od cyfr 590.

Akcję, oprócz spotu z ambasadorami, promują polskie firmy, m.in. Orlen i Poczta Polska. Kampania jest prowadzona także w mediach społecznościowych pod hashtagami: #wybieram590 i #sobotadlaPolski.

Więcej na ten temat inicjatywy można znaleźć na stronie: https://www.kongres590.pl/

konsumpcjonizm edukacja ekonomiczna konsumenci Wybieram 590 Sobota dla Polski patriotyzm gospodarczy


Nazwa wydarzenia:
Sobota dla Polski
Czas:
2019.12.7
Tematy:
Edukacja, Kampanie gospodarcze, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Polska
Nadawca:
Kongres 590
Hasło kampani:
#wybieram590 #sobotadlaPolski





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek