logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia, Polska, Edukacja, Kampanie gospodarcze, Konsumpcjonizm i konsumenci
   ──────  07.12.2019

7 grudnia – Sobota dla Polski



590 to kod Polski. Tymi cyframi oznaczane są wszystkie towary, które wyprodukowano w naszym kraju. I pod tym właśnie hasłem – „Wybieram 590” – trwa kampania społeczna, będąca ciekawym przykładem promocji patriotyzmu gospodarczego.

Organizatorzy w ramach kampanii „Wybieram 590” zachęcają, by 7 grudnia uczynić „sobotą dla Polski” i tego dnia kupować przede wszystkim polskie produkty. Przekaz kampanii opiera się na wyliczeniach firmy konsultingowej Grant Thornton, według której z każdej złotówki wydanej na polski produkt w kraju zostaje 79 groszy. Jak czytamy na stronie, kupowanie efektów pracy lokalnych producentów wspiera rozwój kraju.

Oczywiście nie uważamy, że polscy konsumenci powinni zupełnie wstrzymać się z zakupami produktów zagranicznych, zwłaszcza jeśli w skuteczny sposób konkurują one ceną czy jakością z polskimi odpowiednikami. Jednak jak pokazujemy, już drobne zmiany w zachowaniach konsumentów w kierunku »produktów 590« mogą spowodować istotny wzrost możliwości inwestycyjnych polskich firm oraz zwiększać zamożność polskich gospodarstw domowych – tłumaczy w raporcie Tomasz Wróblewski, partner zarządzający Grant Thornton.

Według wyliczeń, kupowanie nawet o 1 proc. więcej polskich produktów dałoby budżetowi kraju 6,6 mld zł więcej w skali roku. Pełny raport dostępny jest TUTAJ.

W kampanię zaangażowani zostali ambasadorzy: Joanna Jabłczyńska, Anna Popek, Maciej Kurzajewski i Jacek Lenartowicz. Wszyscy czworo wystąpili w spocie, w którym zachęcają do wybierania produktów z kodem kreskowym zaczynającym się od cyfr 590.

Akcję, oprócz spotu z ambasadorami, promują polskie firmy, m.in. Orlen i Poczta Polska. Kampania jest prowadzona także w mediach społecznościowych pod hashtagami: #wybieram590 i #sobotadlaPolski.

Więcej na ten temat inicjatywy można znaleźć na stronie: https://www.kongres590.pl/

konsumpcjonizm   |  edukacja ekonomiczna   |  konsumenci   |  Wybieram 590   |  Sobota dla Polski   |  patriotyzm gospodarczy   | 


Nazwa wydarzenia:
Sobota dla Polski
Czas:
2019.12.7
Tematy:
Edukacja, Kampanie gospodarcze, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Polska
Nadawca:
Kongres 590
Hasło kampani:
#wybieram590 #sobotadlaPolski





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.07.2022

    AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie


  • 27.07.2022

    Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 22.07.2022

    Ponad 85 proc. potrzebnej sumy w zbiórce na Bayraktara dla Ukrainy!


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek