7 grudnia – Sobota dla Polski
590 to kod Polski. Tymi cyframi oznaczane są wszystkie towary, które wyprodukowano w naszym kraju. I pod tym właśnie hasłem – „Wybieram 590” – trwa kampania społeczna, będąca ciekawym przykładem promocji patriotyzmu gospodarczego.
Organizatorzy w ramach kampanii „Wybieram 590” zachęcają, by 7 grudnia uczynić „sobotą dla Polski” i tego dnia kupować przede wszystkim polskie produkty. Przekaz kampanii opiera się na wyliczeniach firmy konsultingowej Grant Thornton, według której z każdej złotówki wydanej na polski produkt w kraju zostaje 79 groszy. Jak czytamy na stronie, kupowanie efektów pracy lokalnych producentów wspiera rozwój kraju.
Oczywiście nie uważamy, że polscy konsumenci powinni zupełnie wstrzymać się z zakupami produktów zagranicznych, zwłaszcza jeśli w skuteczny sposób konkurują one ceną czy jakością z polskimi odpowiednikami. Jednak jak pokazujemy, już drobne zmiany w zachowaniach konsumentów w kierunku »produktów 590« mogą spowodować istotny wzrost możliwości inwestycyjnych polskich firm oraz zwiększać zamożność polskich gospodarstw domowych – tłumaczy w raporcie Tomasz Wróblewski, partner zarządzający Grant Thornton.
Według wyliczeń, kupowanie nawet o 1 proc. więcej polskich produktów dałoby budżetowi kraju 6,6 mld zł więcej w skali roku. Pełny raport dostępny jest TUTAJ.
W kampanię zaangażowani zostali ambasadorzy: Joanna Jabłczyńska, Anna Popek, Maciej Kurzajewski i Jacek Lenartowicz. Wszyscy czworo wystąpili w spocie, w którym zachęcają do wybierania produktów z kodem kreskowym zaczynającym się od cyfr 590.
Akcję, oprócz spotu z ambasadorami, promują polskie firmy, m.in. Orlen i Poczta Polska. Kampania jest prowadzona także w mediach społecznościowych pod hashtagami: #wybieram590 i #sobotadlaPolski.
Więcej na ten temat inicjatywy można znaleźć na stronie: https://www.kongres590.pl/
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
09.02.2025
W pełnym wymiarze. PAH przeciw stereotypom