logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  10.08.2012

6 ton opakowań wysprzątali uczestnicy Przystanku Woodstock



4. sierpnia zakończył się XVIII Przystanek Woodstock. Firma Carlsberg Polska po raz drugi zorganizowała podczas festiwalu ekologiczną akcję edukacyjną pod nazwą „Bądź FAIR wobec środowiska. Daj śmieciom kosza”. Woodstockowicze przez 3 dni wysprzątali 6,6 tony kubków i puszek po wypitym piwie, czyli o ponad tonę więcej niż w roku ubiegłym. Ekostrefę w trakcie festiwalu odwiedziło ok. 60.000 fanów ekologii. Rekordziści dostarczyli do punktów zbiórki nawet 5.500 sztuk opakowań. Partnerem akcji była, podobnie jak w ubiegłym roku, Organizacja Odzysku KOBA.

Celem akcji „Bądź FAIR wobec środowiska. Daj śmieciom kosza” prowadzonej przez Carlsberga na terenie festiwalu Woodstock było apelowanie o nieśmiecenie oraz zachęcanie do segregacji odpadów i promocja recyklingu. Działania podejmowane w ramach akcji miały przekonać uczestników imprezy, że opakowanie po piwie nie jest odpadem, a cennym surowcem, który może zostać powtórnie wykorzystany.

Za zebrane i przyniesione do specjalnie utworzonej EKOstrefy puszki i kubki po wypitym piwie, można było otrzymać ekogadżety, takie jak: długopisy ze skrobii kukurydzianej, latarki na baterie słoneczne, peleryny przeciwdeszczowe oraz plecaki wykonane z przetworzonych butelek PET. Przetworzeniem kubków zajęła się lokalna firma recyklingowa, puszki z kolei zostały przekazane do recyklingu złomu aluminiowego.

Działania związane z edukacją ekologiczną podczas Przystanku Woodstock to ważny element strategii społecznej odpowiedzialności biznesu Carlsberg Polska, która zakłada minimalizację wpływu działalności firmy na środowisko, w tym w szczególności w zakresie odzyskiwania i recyklingu odpadów opakowaniowych.

40 chętnych osób z firmy pracowało na Przystanku Woodstock w ramach drugiej edycji programu „Pomóż nam pomagać” i promowania idei wolontariatu. Wolontariusze zostali oddelegowani przede wszystkim do prac w EKOstrefie, ale pomagali także przy organizacji wydarzeń w strefie sportowej Carlsberga oraz strefie aktywności muzycznych. Ponadto, pracownicy firmy wręczali uczestnikom festiwalu opaski promujące odpowiedzialną konsumpcję alkoholu.

Wolontariusze Carlsberga rozdali także na terenie festiwalu kilkadziesiąt tysięcy ulotek informujących o ekologicznej akcji, apelując tym samym o nieśmiecenie.

Środki wypracowane przez wolontariuszy, tj. 18.000 złotych, zasilą konto Fundacji WOŚP. Podobnie, na konto WOŚP, trafią pieniądze uzyskane z tytułu przekazanych do skupu puszek, zebranych w trakcie akcji „Daj śmieciom kosza”.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


  • 04.04.2022

    Effie In Practice – zaproszenie na webinary


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek