6 ton opakowań wysprzątali uczestnicy Przystanku Woodstock
4. sierpnia zakończył się XVIII Przystanek Woodstock. Firma Carlsberg Polska po raz drugi zorganizowała podczas festiwalu ekologiczną akcję edukacyjną pod nazwą „Bądź FAIR wobec środowiska. Daj śmieciom kosza”. Woodstockowicze przez 3 dni wysprzątali 6,6 tony kubków i puszek po wypitym piwie, czyli o ponad tonę więcej niż w roku ubiegłym. Ekostrefę w trakcie festiwalu odwiedziło ok. 60.000 fanów ekologii. Rekordziści dostarczyli do punktów zbiórki nawet 5.500 sztuk opakowań. Partnerem akcji była, podobnie jak w ubiegłym roku, Organizacja Odzysku KOBA.
Celem akcji „Bądź FAIR wobec środowiska. Daj śmieciom kosza” prowadzonej przez Carlsberga na terenie festiwalu Woodstock było apelowanie o nieśmiecenie oraz zachęcanie do segregacji odpadów i promocja recyklingu. Działania podejmowane w ramach akcji miały przekonać uczestników imprezy, że opakowanie po piwie nie jest odpadem, a cennym surowcem, który może zostać powtórnie wykorzystany.
Za zebrane i przyniesione do specjalnie utworzonej EKOstrefy puszki i kubki po wypitym piwie, można było otrzymać ekogadżety, takie jak: długopisy ze skrobii kukurydzianej, latarki na baterie słoneczne, peleryny przeciwdeszczowe oraz plecaki wykonane z przetworzonych butelek PET. Przetworzeniem kubków zajęła się lokalna firma recyklingowa, puszki z kolei zostały przekazane do recyklingu złomu aluminiowego.
Działania związane z edukacją ekologiczną podczas Przystanku Woodstock to ważny element strategii społecznej odpowiedzialności biznesu Carlsberg Polska, która zakłada minimalizację wpływu działalności firmy na środowisko, w tym w szczególności w zakresie odzyskiwania i recyklingu odpadów opakowaniowych.
40 chętnych osób z firmy pracowało na Przystanku Woodstock w ramach drugiej edycji programu „Pomóż nam pomagać” i promowania idei wolontariatu. Wolontariusze zostali oddelegowani przede wszystkim do prac w EKOstrefie, ale pomagali także przy organizacji wydarzeń w strefie sportowej Carlsberga oraz strefie aktywności muzycznych. Ponadto, pracownicy firmy wręczali uczestnikom festiwalu opaski promujące odpowiedzialną konsumpcję alkoholu.
Wolontariusze Carlsberga rozdali także na terenie festiwalu kilkadziesiąt tysięcy ulotek informujących o ekologicznej akcji, apelując tym samym o nieśmiecenie.
Środki wypracowane przez wolontariuszy, tj. 18.000 złotych, zasilą konto Fundacji WOŚP. Podobnie, na konto WOŚP, trafią pieniądze uzyskane z tytułu przekazanych do skupu puszek, zebranych w trakcie akcji „Daj śmieciom kosza”.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy