logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > 5 grudnia – Dzień wolontariusza
05.12.2019
Tematy: Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Wolontariat

5 grudnia – Dzień wolontariusza



Wolontariat rośnie w siłę. Zainteresowanie programami wolontariatu pracowniczego nieustannie się zwiększa, wzrasta również świadomość korzyści, jakie daje. W przyszłym roku wypada 35. rocznica ustanowienia przez Zgromadzenie Ogólne ONZ „Międzynarodowego Dnia Wolontariusza”.

Świat biznesu się skomplikował. Zysk, rozwój firmy i inwestycje w rozwój nadal są bazą rozliczania nas z tego, jak biznes prowadzimy. Jednocześnie nie jesteśmy w stanie przyciągnąć najlepszych ludzi, jeśli nie patrzymy szerzej i jesteśmy nastawieni jedynie na czysty zysk – mówi Wojciech Borowski, McCANN Worldgroup.

Instytucje nie mają osobowości, systemu wartości, mają za to procedury, strategie, schematy organizacyjne. Zaistnienie wolontariatu pracowniczego w firmie jest jednym z kluczowych czynników, który może tę kulturę organizacyjną moderować, nawet zmienić – dodaje niezależny ekspert, Sławek Brzózka.

Dobrze prowadzony biznes stwarza swoim pracownikom świetne warunki do angażowania się. Świat potrzebuje od firm nadawania sensu, wiarygodności i skuteczności w działaniu. Ważna jest też edukacja dzieci i pokazywanie dobrych przykładów. Mądry lider potrafi entuzjazm i zaangażowanie pracowników przekuć na sukces firmy – podsumowuje Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.

Wolontariat pracowniczy w świecie władzy i pieniądza wprowadza równowagę między chęcią zysku a odpowiedzialnością za otoczenie, środowisko naturalne, pracowników i partnerów społecznych. Dzisiaj firmy nie są w stanie przyciągnąć najlepszych ludzi, jeśli są nastawione jedynie na czysty zysk. Wolontariat pracowniczy, prowadzony długofalowo, wpisany w strategię działań firmy, przynosi realne zyski i zatrzymuje najlepsze talenty w firmie. Takie wnioski płyną z listopadowej VII konferencji Koalicji Liderzy Pro Bono.

Jak wynika z najnowszego badania Centrum Wolontariatu, aż 88% respondentów przyznaje, że prowadzenie przez ich firmę programu wolontariatu pracowniczego ma wpływ na to, jak postrzegają swoje miejsce pracy. Wskazują też na konkretne, osobiste korzyści wynikające z pomagania innym: poznanie samego siebie, rozwijanie nowych umiejętności i kompetencji, nawiązanie kontaktów, przyjaźni, odkrywanie nowych zainteresowań i poznawanie kolegów z pracy w innych sytuacjach.

5 grudnia, w Dzień Wolontariusza, członkowie Koalicji Liderzy Pro Bono rozpoczną prace nad Kartą Zasad Wolontariatu Pracowniczego. „Karta Zasad Wolontariatu Pracowniczego” pozwoli uniknąć firmom niewłaściwych kroków i angażowania pracowników w działania obarczone ryzykiem. Wypracujemy wskazówki i rozwiązania pomocne w sprawnym wdrażaniu wolontariatu pracowniczego w firmach. Udowodnimy dlaczego warto, a właściwie trzeba w realiach gospodarki 4.0 angażować pracowników w działania pro bono. Planujemy także pokazać możliwe związki pomiędzy wolontariatem pracowniczym a wolontariatem rodzinnym, e-wolontariatem, wolontariatem kompetencji czy wolontariatem rozwijającym się w takich obszarach jak: ochrona zdrowia, środowisko naturalne, rozwój lokalny czy sport – mówi Paweł Łukasiak, współtwórca Koalicji Liderzy Pro Bono.

Podpisanie Karty Zasad Wolontariatu Pracowniczego nastąpi w 2020 roku, podczas VIII Konferencji Koalicji Liderzy Pro Bono. Pracom nad Kartą będzie towarzyszyć roczna kampania Ten 1 dzień pokazująca, jak wiele korzyści, zmian i satysfakcji przynosi angażowanie się w wolontariat. Więcej informacji o działaniach Koalicji Liderzy Pro Bono na www.liderzyprobono.pl.

Koalicja Liderzy Pro Bono Ten 1 dzień Dzień wolontariusza Kartę Zasad Wolontariatu Pracowniczego


Nazwa wydarzenia:
Dzień wolontariusza; rozpoczęcie prac nad „Kartą Zasad Wolontariatu Pracowniczego"
Czas:
2019.12.5
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Wolontariat
Kraje:
Polska





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek