40 ton szkła przynieśli uczestnicy akcji „Pielęgnujemy EKOzwyczaje”
W ogólnopolskiej akcji „Pielęgnujemy EKOzwyczaje” firm Carlsberg Polska i Jeronimo Martins Dystrybucja, wzięło aktywny udział ok. 25 tysięcy osób, które do sklepów objętych promocją ekologiczną dostarczyły łącznie ponad 40 ton szkła.
W ubiegły piątek i sobotę, 14 i 15 października w godzinach od 10.00 do 16.00 w wybranych sklepach sieci handlowej Biedronka w Krakowie, Poznaniu, Lublinie, Szczecinie, Warszawie, oraz Wrocławiu, odbyła się zbiórka opakowań szklanych, takich jak butelki, także po piwie czy słoiki. W zamian za przyniesienie 5 opakowań szklanych, klienci otrzymywali wrzos.
Patronat nad akcją objęły: Rekopol – Organizacja Odzysku, która odpowiada za profesjonalne, proekologiczne przetworzenie szkła zebranego w trakcie weekendowej akcji, oraz Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie. Celem akcji jest budowanie świadomości ekologicznej wśród konsumentów w obszarze segregacji opakowań szklanych i recyklingu.
– Intencją naszej wspólnej akcji z Carlsberg Polska jest propagowanie wśród konsumentów pozytywnych EKOzachowań, szczególnie w obszarze segregacji opakowań szklanych. Znaczący udział naszych klientów, a także ich pozytywne opinie na temat tej inicjatywy pokazują potencjał przeprowadzonej akcji oraz bezwzględną potrzebę jej kontynuacji..– mówi Dagmara Łakoma, Specjalista ds. Ochrony Środowiska w Jeronimo Martins Dystrybucja.
– Frekwencja była zdecydowanie wyższa niż podczas poprzedniej akcji z Biedronką, co świadczy o tym, iż naszym konsumentom nie jest obojętny temat recyklingu. Klienci przynosili przede wszystkim słoiki i butelki po piwie. Dla nas – jako producenta tego napoju, niezmiernie ważnym jest podnoszenie świadomości ekologicznej naszych klientów, wskazując, co należy czynić z opakowaniami szklanymi, by minimalizować wpływ na środowisko i tym samym – zachęcanie do odpowiedzialnej postawy na co dzień – mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.
W tych dniach, w miejscach zbiorek przy sklepach sieci Biedronka, rozdawane były również ulotki, dzięki którym klienci mogli uzyskać informację na temat recyklingu szkła i korzyści, jakie odpowiedzialna postawa konsumentów oraz poprawna segregacja odpadów, a w szczególności opakowań szklanych, przynosi naszemu otoczeniu, środowisku naturalnemu
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.08.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy