40 ton szkła przynieśli uczestnicy akcji „Pielęgnujemy EKOzwyczaje”
W ogólnopolskiej akcji „Pielęgnujemy EKOzwyczaje” firm Carlsberg Polska i Jeronimo Martins Dystrybucja, wzięło aktywny udział ok. 25 tysięcy osób, które do sklepów objętych promocją ekologiczną dostarczyły łącznie ponad 40 ton szkła.
W ubiegły piątek i sobotę, 14 i 15 października w godzinach od 10.00 do 16.00 w wybranych sklepach sieci handlowej Biedronka w Krakowie, Poznaniu, Lublinie, Szczecinie, Warszawie, oraz Wrocławiu, odbyła się zbiórka opakowań szklanych, takich jak butelki, także po piwie czy słoiki. W zamian za przyniesienie 5 opakowań szklanych, klienci otrzymywali wrzos.
Patronat nad akcją objęły: Rekopol – Organizacja Odzysku, która odpowiada za profesjonalne, proekologiczne przetworzenie szkła zebranego w trakcie weekendowej akcji, oraz Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie. Celem akcji jest budowanie świadomości ekologicznej wśród konsumentów w obszarze segregacji opakowań szklanych i recyklingu.
– Intencją naszej wspólnej akcji z Carlsberg Polska jest propagowanie wśród konsumentów pozytywnych EKOzachowań, szczególnie w obszarze segregacji opakowań szklanych. Znaczący udział naszych klientów, a także ich pozytywne opinie na temat tej inicjatywy pokazują potencjał przeprowadzonej akcji oraz bezwzględną potrzebę jej kontynuacji..– mówi Dagmara Łakoma, Specjalista ds. Ochrony Środowiska w Jeronimo Martins Dystrybucja.
– Frekwencja była zdecydowanie wyższa niż podczas poprzedniej akcji z Biedronką, co świadczy o tym, iż naszym konsumentom nie jest obojętny temat recyklingu. Klienci przynosili przede wszystkim słoiki i butelki po piwie. Dla nas – jako producenta tego napoju, niezmiernie ważnym jest podnoszenie świadomości ekologicznej naszych klientów, wskazując, co należy czynić z opakowaniami szklanymi, by minimalizować wpływ na środowisko i tym samym – zachęcanie do odpowiedzialnej postawy na co dzień – mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.
W tych dniach, w miejscach zbiorek przy sklepach sieci Biedronka, rozdawane były również ulotki, dzięki którym klienci mogli uzyskać informację na temat recyklingu szkła i korzyści, jakie odpowiedzialna postawa konsumentów oraz poprawna segregacja odpadów, a w szczególności opakowań szklanych, przynosi naszemu otoczeniu, środowisku naturalnemu
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

