Ponad 40.000 osób podpisało deklarację „Prowadzę. Nie piję” – w ramach kampanii sieci hipermarketów Real oraz firmy Diageo, a 90% z nich miało do czynienia z zagrożeniami wynikającymi z prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu.
Ta edycja kampanii koncentrowała się ona na zachęcaniu klientów do nieprowadzenia samochodu pod wpływem alkoholu. Ważnym elementem kampanii była aplikacja na Facebooku, zachęcająca do podpisania deklaracji „Prowadzę. Nie piję”. W serwisie zaprezentowano grę, pokazującą zagrożenia spowodowane prowadzeniem pojazdów pod wpływem alkoholu. Stronę akcji zobaczyło ponad 17.000 internautów, z których ok. 6.000 podpisało deklarację.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Diageo już drugi rok z rzędu przy tej kampanii. Wspólnie przypominamy naszym klientom dobre nawyki dotyczące odpowiedzialnego spożycia alkoholu, a szczególnie by nie prowadzić pojazdów pod jego wpływem. Wyniki kampanii są imponujące zwłaszcza dlatego, że według naszych obliczeń ponad pół miliona ludzi zetknęło się z zasadami dobrej zabawy w naszych sklepach – mówi Rafael Gasset, Prezes Zarządu sieci hipermarketów Real w Polsce.
– Klienci Reala byli również pytani o opinie na temat picia alkoholu w Polsce.Najczęściej obawy respondentów dotyczyły jazdy pod wpływem alkoholu (92%), agresywnych zachowań (48%) i picia alkoholu przez nieletnich (44%). – komentuje Krzysztof Michalski, dyrektor zarządzający w Diageo Polska.
Stosunek Polaków do picia alkoholu zmienia się. Prawie 90% respondentów twierdzi, że nie musi się upić, aby dobrze się bawić. Tyle samo osób przyznało, że woli unikać ludzi, którzy są pijani i psują zabawę innym. Ponad połowa przejmuje się swoim zachowaniem, jeśli za dużo wypije, a 75% zgadza się z twierdzeniem, że dziś częściej niż kiedyś myśli o swoim zachowaniu podczas picia alkoholu.
Celem kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie” jest promocja odpowiedzialnego picia alkoholu. Działania rozpoczęły się w pierwszy weekend marca i trwały do końca miesiąca. W tym czasie klienci sieci hipermarketów Real mogli zapoznać się z 4 zasadami dobrej zabawy.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO