logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > 3 tys. gimnazjalistów jeździ z głową z BGŻ
30.01.2015
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

3 tys. gimnazjalistów jeździ z głową z BGŻ



W III edycji programu społecznego „Jeżdżę z głową” organizowanego przez Fundację BGŻ wzięło udział 3 tys. uczniów szkół gimnazjalnych z całej Polski. Projekt objął swoim zasięgiem 1,1-milionową społeczność z miejscowości do 50 tys. mieszkańców.

W ramach ponad 550 specjalnych zajęć szkolnych oraz spotkań z policją, strażą i służbami ratownictwa, gimnazjaliści poznali kluczowe przepisy kodeksu drogowego, w tym zasady odpowiedzialnej jazdy na rowerze i udzielania pierwszej pomocy. Młodzi uczestnicy programu pod opieką 123 nauczycieli przeprowadzili niemal 10 tys. ankiet wśród dorosłych mieszkańców miast i na ich podstawie przygotowali regionalne mapy miejsc niebezpiecznych. Odwiedzili ponad 200 klas i szkół, by dzielić się wiedzą na temat BRD z młodszymi kolegami. W efekcie lokalnej współpracy, 3 tys. mieszkańców małych miast wzięło udział w grach miejskich propagujących kwestie bezpieczeństwa drogowego i aktywności społecznej.

Młodzi aktywiści przekazali lokalne diagnozy BRD władzom samorządowym. Powstało 51 petycji oraz materiały filmowe obrazujące postulowane zmiany i ich efekty. Część propozycji już wdrożono – przykładowo w Oleśnicy zostało przebudowane niebezpieczne skrzyżowanie, a w Giżycku oznakowano wewnętrzną drogę szkolną. Szereg postulatów uczestników programu znalazło się też w planach budżetowych miast na kolejne lata.

„Jeżdżę z głową” uznawany jest za program edukacyjny. Co oznacza, że informację o ukończeniu projektu można umieszczać na świadectwie szkolnym czy dodatkowych zaświadczeniach okazywanych przy naborze do szkół ponadgimnazjalnych. Jego celem jest edukacja na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz budowa i upowszechnianie aktywnych postaw obywatelskich wśród młodzieży oraz ich nauczycieli, rodziców i sąsiadów.

 







06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek