logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  30.01.2015

3 tys. gimnazjalistów jeździ z głową z BGŻ



W III edycji programu społecznego „Jeżdżę z głową” organizowanego przez Fundację BGŻ wzięło udział 3 tys. uczniów szkół gimnazjalnych z całej Polski. Projekt objął swoim zasięgiem 1,1-milionową społeczność z miejscowości do 50 tys. mieszkańców.

W ramach ponad 550 specjalnych zajęć szkolnych oraz spotkań z policją, strażą i służbami ratownictwa, gimnazjaliści poznali kluczowe przepisy kodeksu drogowego, w tym zasady odpowiedzialnej jazdy na rowerze i udzielania pierwszej pomocy. Młodzi uczestnicy programu pod opieką 123 nauczycieli przeprowadzili niemal 10 tys. ankiet wśród dorosłych mieszkańców miast i na ich podstawie przygotowali regionalne mapy miejsc niebezpiecznych. Odwiedzili ponad 200 klas i szkół, by dzielić się wiedzą na temat BRD z młodszymi kolegami. W efekcie lokalnej współpracy, 3 tys. mieszkańców małych miast wzięło udział w grach miejskich propagujących kwestie bezpieczeństwa drogowego i aktywności społecznej.

Młodzi aktywiści przekazali lokalne diagnozy BRD władzom samorządowym. Powstało 51 petycji oraz materiały filmowe obrazujące postulowane zmiany i ich efekty. Część propozycji już wdrożono – przykładowo w Oleśnicy zostało przebudowane niebezpieczne skrzyżowanie, a w Giżycku oznakowano wewnętrzną drogę szkolną. Szereg postulatów uczestników programu znalazło się też w planach budżetowych miast na kolejne lata.

„Jeżdżę z głową” uznawany jest za program edukacyjny. Co oznacza, że informację o ukończeniu projektu można umieszczać na świadectwie szkolnym czy dodatkowych zaświadczeniach okazywanych przy naborze do szkół ponadgimnazjalnych. Jego celem jest edukacja na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz budowa i upowszechnianie aktywnych postaw obywatelskich wśród młodzieży oraz ich nauczycieli, rodziców i sąsiadów.

 

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek