Wystarczy uzbierać 28 kalendarzy – będą służyć przez całe życie i nie trzeba będzie nigdy kupować nowych. Ekonomicznie i ekologicznie. Do recyklingowego postanowienia noworocznego zachęcała pod koniec 2009 roku kampania włoskiego stowarzyszenia Legambiente (Sprzymierzeńcy Środowiska), nie ograniczając się tylko do kalendarzy.
Reklama kampanii przedstawia kalendarz z 1982 roku, podstemplowany poradą: "Nie wyrzucaj tego, co może być użyte ponownie: nawet stary kalendarz staje się nowym, co 28 lat. Zacznij nowy rok z postanowieniem: recykling." W górnym rogu plakatu widnieje napis "Proszę, nie marnuj tej strony. Wyrwij ją i powieś na swojej ścianie."
Celem kampanii było uświadomienie, że nie warto wyrzucać starych rzeczy, które wydają się już niepotrzebne – jeszcze przyjdzie czas, kiedy okażą się przydatne. Zgodnie z główną zasadą recyklingu – chodzi o maksymalizację ponownego wykorzystania tych samych materiałów. Recykling pomaga ograniczyć zużycie surowców naturalnych oraz zmniejszyć ilość odpadów, a tym samym chronić środowisko.
Legambiente działa na rzecz ochrony środowiska – ma 20 oddziałów i zrzesza 115 tysięcy członków.
M. Radziejowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem