Na 23 lutego, z okazji Ogólnopolskiego Dnia Walki z Depresją, Fundacja ITAKA przygotowała kolejną odsłonę antydepresyjnej kampanii „Mężczyźni też płaczą”.
W Och-Teatrze w Warszawie zostanie zaprezentowana wystawa fotograficzna „Depresja oczami mężczyzny”. Autorem wystawy jest Patryk Karbowski, wykładowca Akademii Fotografii w Warszawie, reportażysta. Bohaterami zdjęć są mężczyźni, których dotknął problem depresji. Fotografie ukazują pięciu mężczyzn zamkniętych w swoich pokojach, wpatrzonych w jeden punkt. Na wystawę składa się 9 fotografii, jedna przedstawia mężczyznę, druga detal pokoju. W ten sposób autor zdjęć chciał ująć jeden z najsmutniejszych, ale równocześnie najistotniejszy aspekt tej choroby – bezradność i samotność. W teatrze odbędzie się również wykład pt. „Męska rzecz depresja – cierpienie nie zależy od płci”, który poprowadzi Iwona Wasil, psychoterapeutka, koordynator programów profilaktycznych i edukacyjnych Fundacji ITAKA.
Dodatkowo tego dnia w godz. 14:00 – 17:00 odbędzie się dyżur Antydepresyjnego Telefonu Zaufania – 22 654 40 41, który Fundacja ITAKA prowadzi od 9 lat w poniedziałki i czwartki, w godzinach 17.00-20.00. Dyżurują lekarze psychiatrzy, którzy prowadzą konsultacje, zarówno z osobami chorymi jak i bliskimi chorych, którzy chcą dowiedzieć się więcej na temat choroby, zapytać o leczenie czy o stosowane leki.
Tego samego dnia odbędzie się wykład „Zagrożenie depresją u młodzieży” w miejscu WARSZTAT Centrum Komunikacji Społecznej (Urząd m.st. Warszawy, pl. Konstytucji 4, Warszawa). Wykład z programu Stop Depresji – adresowany jest do nauczycieli, wychowawców, pedagogów, psychologów szkolnych, nastolatków oraz mieszkańców Warszawy zainteresowanych problemem depresji. Osoba prowadząca będzie Anna Nita – psycholog w Fundacji ITAKA.
Od 18 do 25 lutego w Metrze Warszawskim będzie emitowany spot kampanii. Spoty ukażą się również w kanałach telewizji TVN oraz kanale AXN.
Według WHO depresja jest czwartą najpoważniejszą chorobą na świecie. Szacunkowa liczba osób dorosłych dotkniętych zaburzeniami depresyjnymi w Polsce wynosi 1,2-1,5 miliona osób. Pomimo, że o depresji w Polsce mówi się coraz częściej, nadal wiele osób cierpiących na nią nie korzysta z pomocy medycznej. Z doświadczenia Fundacji wynika, że jedną z najczęstszych przyczyn zaginięć ludzi jest depresja i inne zaburzenia nastroju. Spośród osób zaginionych chorujących na depresję zdecydowana większość zniknęła w dniu lub tuż przed wizytą u psychiatry.
W tym roku kampania skierowana jest do mężczyzn. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem depresji jako choroby, która może dotknąć każdego, bez względu na wiek, miejsce zamieszkania, wykonywany zawód czy status społeczny.
Portal kampaniespołeczne.pl jest patronem medialnym kampanii „Mężczyźni też płaczą”.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce