logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > 2. edycja Akademii Orange
28.09.2010
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

2. edycja Akademii Orange



Fundacja Orange ogłasza 2. edycję ogólnopolskiego programu grantowego – Akademia Orange. Jego celem jest propagowanie nowoczesnej edukacji kulturalnej dzieci i młodzieży poprzez wspieranie nowatorskich działań organizacji pozarządowych, placówek oświatowych i instytucji kultury. Organizacje, których propozycje działań zostaną najwyżej ocenione, otrzymają na ich realizację granty do 50 tysięcy złotych. Łączna pula grantów to 1,5 mln złotych.

Fundacja Orange wspiera realizację projektów, które w kreatywny sposób budują umiejętności społeczne dzieci i młodzieży oraz przeciwdziałają wykluczeniom. Premiowane będą inicjatywy wykorzystujące nowatorskie narzędzia i metody nauczania. Wszystkie projekty zgłaszane do Akademii Orange muszą być realizowane w partnerstwach. Program promuje także idee Creative Commons pozwalające twórcom, autorom i pomysłodawcom różnorodnych rozwiązań zachować pewne prawa autorskie i jednocześnie podzielić się swoją twórczością, pomysłami oraz wypracowanymi w trakcie trwania projektów materiałami edukacyjnymi.

O grant na projekt z zakresu edukacji kulturalnej mogą ubiegać się zarówno organizacje pozarządowe, instytucje kultury (teatry, galerie, muzea, biblioteki, etc), jak i placówki oświatowe. Wszystkie dokumenty niezbędne do wzięcia udziału w Programie są dostępne na stronie Fundacji Orange: www.fundacja.orange.pl. Formularz zgłoszeniowy należy przesłać do Fundacji do 26 października br. Ogłoszenie wyników nastąpi w grudniu. Organizacje będą zrealizować swoje projekty do końca maja 2011 r.

Wnioski oceni Kapituła Akademii Orange, w której pracach biorą udział: prof. dr hab. Barbara Fatyga – antropolog kultury, Jacek Michałowski – psycholog, szef Kancelarii Prezydenta RP, Wojciech Krukowski – historyk sztuki, menadżer kultury, wieloletni dyrektor Centrum Sztuki Współczesnej, Ewa Zadrzyńska – reżyser filmów fabularnych i dokumentalnych, Edwin Bendyk – dziennikarz, specjalista od nowych technologii, dr Alek Tarkowski – socjolog, koordynator projektu Creative Commons Polska oraz Jadwiga Czartoryska – Prezes Fundacji Orange.

W pierwszej edycji Akademii Orange, trwająca od października 2009 do czerwca 2010, 78 organizacji zrealizowało 38 projektów edukacyjnych w 12. województwach, w których uczestniczyło ponad 4 tys. dzieci i młodzieży.

Wśród nich znalazły się projekty edukacji regionalnej poprzez gry miejskie, hip-hopowe warsztaty akustyczne czy streetartowe rewitalizacje osiedli. Projekty wspierały integrację dzieci niepełnosprawnych z ich zdrowymi rówieśnikami poprzez wspólne zajęcia teatralne, zachęcały wnuki do twórczego spędzania czasu z dziadkami i poznawania z ich wsparciem dziedzictwa kulturowego, a także pokazywały, że nowe media mogą pomóc w przełamywaniu barier społecznych.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek