Od 3 listopada do 24 grudnia 2008 sklepy IKEA będą przeznaczać 1 euro z każdej sprzedanej zabawki pluszowej na poprawę edukacji wśród dzieci – umożliwi UNICEF i Save the Children, rozpoczęcie nowych projektów w 14 krajach, jak również sfinansowanie już realizowanych projektów. W akcji bierze udział 253 sklepów IKEA na całym świecie w tym 7 polskich.
Od 2003 roku, klienci IKEA na całym świecie pomogli zebrać 11 milionów euro na pomoc dzieciom i wsparcie ich edukacji. Tylko w minionym roku IKEA przeznaczyła na ten cel kwotę 4.3 miliona euro.
– W kampanię 1euro to majątek, prowadzoną w okresie przedświątecznym, włączają się wspólnie pracownicy i klienci IKEA. Mamy nadzieje, że sprzedamy w tym roku 5 milionów pluszowych zabawek. Kwota pozyskana z jednej zabawki umożliwia zakup podręczników dla pięciorga dzieci. Wspólnie możemy zapewnić uśmiech na twarzach wielu dzieci chętnych do nauki i rozwoju – mówi Marianne Barner, szefowa Inicjatywy Społecznej IKEA.
Celem wspieranych projektów jest zwiększenie szans dzieciom na lepszą edukację poprzez poprawę jakości nauczania (szkolenia dla nauczycieli, materiały i pomoce naukowe, ławki szkolne i biurka, przybory szkolne dla dzieci) i poszerzenie dostępu do edukacji (budowanie szkół bezpiecznych dla dzieci, kreowanie dobrego środowiska do nauki, zapewnienie elementarnych warunków, np. woda pitna i sanitariaty).
Środki pozyskane w polskich sklepach IKEA zostaną przeznaczone na realizację projektów UNICEF, prowadzonych w Wietnamie, Sierra Leone, Tadżykistanie, Uzbekistanie, Macedonii, Mołdawii i Afryce Południowej.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów