W weekendowej (18 i 19 września br.) akcji „Pielęgnujemy EKOzwyczaje” firm Carlsberg Polska i Jeronimo Martins Dystrybucja wzięło udział około 15 tysięcy osób, które na miejsca akcji dostarczyły łącznie 25 ton szkła, odbierając w zamian 15 tysięcy sadzonek roślin domowych.
W wybranych sklepach sieci handlowej Biedronka w Krakowie, Poznaniu, Lublinie, Gdańsku, Szczecinie, Warszawie i Legionowie, Łodzi, Płocku, Wrocławiu i Oleśnicy odbyła się zbiórka opakowań szklanych, takich jak butelki po piwie, słoiki. W zamian za przyniesienie odpowiedniej ilości opakowań szklanych, klienci otrzymywali sadzonki rośliny domowej.
– Intencją naszej wspólnej akcji z Carlsberg Polska było propagowanie wśród konsumentów pozytywnych ekozachowań, szczególnie w obszarze segregacji opakowań szklanych. Znaczny odzew naszych klientów i ich pozytywne opinie na temat inicjatywy pokazują potencjał tej akcji i potrzebę jej kontynuacji w celu wzmacniania świadomości ekologicznej. – mówi Dagmara Łakoma, Specjalista ds. Ochrony Środowiska w Jeronimo Martins Dystrybucja.
– Znaczący udział mieszkańców miast w naszej wspólnej ekologicznej akcji z Jeronimo Martins Dystrybucja świadczy o potrzebie organizowania tego rodzaju wydarzeń edukacyjnych. Podczas akcji zaobserwowaliśmy, iż klienci przynosili przede wszystkim słoiki i butelki po piwie, a dla nas istotnym jest uświadamianie naszych konsumentów, co należy czynić z butelką po wypiciu naszego trunku tak, by minimalizować wpływ nas wszystkich na środowisko. – mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.
Za przetworzenie szkła zebranego w trakcie weekendowej akcji odpowiada Organizacja Odzysku KOBA.
Podczas akcji rozdawane były również ulotki edukacyjne, które miały za zadanie uwrażliwić ekologicznie klientów, wskazując, co należy czynić z opakowaniami szklanymi i jak poprawnie segregować szkło w kontekście dbałości o środowisko naturalne.
Jednym z założeń akcji było również zebranie – na podstawie wypełnionych przez klientów ankiet – informacji i opinii m. in. na temat potrzeb i oczekiwań w zakresie kolejnych ekologicznych inicjatyw. Analizy ankiet dokonają wykładowcy Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania w Warszawie, która objęła patronat nad akcją „Pielęgnujemy EKOzwyczaje”.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu
-
20.04.2022
Words don’t come easy to me
-
04.04.2022
Cena twojego wydruku z bankomatu
-
04.04.2022
Effie In Practice – zaproszenie na webinary