logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > 13. raport CSR firmy UPS
10.08.2015
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

13. raport CSR firmy UPS



Firma UPS (NYSE: UPS) opublikowała trzynasty, coroczny Raport Zrównoważonego Rozwoju, który podkreśla wzrost nakładów spółki w rozwój floty pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi i wykorzystujących nowoczesne technologie. Ponadto firma zobowiązała się do wykonania prac społecznych w ramach wolontariatu w wymiarze 20 milionów godzin do końca 2020 r.

W ubiegłym roku spółka UPS przyspieszyła tempo inwestycji we flotę ponad 5000 pojazdów wykorzystujących paliwa alternatywne i zaawansowane technologie, zwiększając liczbę pojazdów o 61% w stosunku do 2013 r. i dodając do niej 1100 pojazdów na gaz. Zgodnie z treścią raportu, w 2014 r. pojazdy te przejechały kolejne 154 mln mil (ok. 250 mln km), co stanowi niemal trzykrotny wzrost w porównaniu z 2013 r. i przybliża spółkę do osiągnięcia założonego celu 1 miliarda mil (ok. 1,6 mld km) do końca 2017 r.

Spółka podała, że 5,4% (95 mln litrów) benzyny i oleju napędowego zakupionych w 2014 r. zostało zastąpionych paliwami alternatywnymi: gazem, propanem, etanolem, biometanem, odnawialnym olejem napędowym oraz energią elektryczną. Zobowiązanie przyjęte przed UPS umożliwi dalsze zmniejszenie rocznego zużycia benzyny i oleju napędowego o 12% do końca 2017 r.

Raport omawia również dwa globalne trendy dotyczące branży transportowej i logistycznej: rosnący udział handlu elektronicznego wśród konsumentów oraz wzrost urbanizacji.

Przesyłki w ramach handlu elektronicznego to najczęściej paczki wysyłane kanałem sprzedawca-konsument (B2C), gdzie liczba paczek dostarczanych pod jeden adres jest zwykle mniejsza niż w przypadku handlu pomiędzy dwiema firmami (B2B). Oznacza to, że kurier musi pokonać większą odległość i zużyć więcej paliwa w celu dostarczenia mniejszej liczby przesyłek.

Choć w wyniku rozwoju handlu internetowego liczba przesyłek wzrosła na całym świecie o 6,8%, firma UPS wyemitowała mniej gazów cieplarnianych w przeliczeniu na przesyłkę, a emisja dwutlenku węgla wzrosła tylko o 3,3%. Zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 14,1% od 2007 r. odpowiada rocznej emisji CO2 z ponad 380,000 samochodów osobowych.

Spodziewając się wzrostu liczby przesyłek B2C do poziomu równego połowie wolumenu obrotów UPS w Stanach Zjednoczonych w 2019 r., spółka wdraża nowoczesne technologie i strategie, w tym system planowania tras ORION, usługę UPS My Choice oraz sieć lokalizacji UPS Access Point. Dzięki tym rozwiązaniom konsumenci sami decydują, kiedy i gdzie odbiorą przesyłkę, a kierowcy UPS nie muszą niepotrzebnie przejeżdżać wielu kilometrów.

UPS współpracuje blisko z klientami, organami rządowymi i innymi zainteresowanymi stronami w celu opracowania nowych metod dostawy przesyłek do gęsto zaludnionych obszarów miejskich. Spółka posiada na przykład 28 pojazdów dostawczych z napędem elektrycznym obsługujących klientów w Londynie, a w ciągu kilku lat zamierza dodać do swojej floty kolejnych 40 takich pojazdów, co pozwoli osiągnąć ambitny cel: obsługę klientów w centrum Londynu wyłącznie przy pomocy pojazdów elektrycznych. UPS posiada również 80 samochodów dostawczych z napędem elektrycznym w różnych miastach Europy, m.in. w Amsterdamie, Rotterdamie i Hamburgu, a w centrach niektórych dużych miast firma korzysta też z transportu rowerowego.

Od 2011 r. obecni i byli pracownicy UPS, jak również ich rodziny i znajomi, przepracowali już 7,2 mln godzin w ramach wolontariatu. Spółka przewiduje, że 20 mln godzin pracy społecznej oznaczać będzie korzyść gospodarczą rzędu prawie pół mld USD po stronie organizacji non-profit na całym świecie.

Priorytetem dla UPS jest dotarcie z pomocą humanitarną do osób oczekujących pomocy na całym świecie tak szybko, jak to możliwe. Pracownicy UPS oraz globalna sieć logistyczna koordynowały ponad 263 transportów z pomocą humanitarną (żywnością, środkami ochrony zdrowia i artykułami pierwszej potrzeby) w 43 krajach. W ramach tych działań firma zapewniła wsparcie finansowe i logistyczne na terenach występowania epidemii Ebola, w obozach syryjskich uchodźców oraz na obszarach dotkniętych skutkami klęsk żywiołowych na Filipinach i w Stanach Zjednoczonych.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek