logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  10.08.2015

13. raport CSR firmy UPS



Firma UPS (NYSE: UPS) opublikowała trzynasty, coroczny Raport Zrównoważonego Rozwoju, który podkreśla wzrost nakładów spółki w rozwój floty pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi i wykorzystujących nowoczesne technologie. Ponadto firma zobowiązała się do wykonania prac społecznych w ramach wolontariatu w wymiarze 20 milionów godzin do końca 2020 r.

W ubiegłym roku spółka UPS przyspieszyła tempo inwestycji we flotę ponad 5000 pojazdów wykorzystujących paliwa alternatywne i zaawansowane technologie, zwiększając liczbę pojazdów o 61% w stosunku do 2013 r. i dodając do niej 1100 pojazdów na gaz. Zgodnie z treścią raportu, w 2014 r. pojazdy te przejechały kolejne 154 mln mil (ok. 250 mln km), co stanowi niemal trzykrotny wzrost w porównaniu z 2013 r. i przybliża spółkę do osiągnięcia założonego celu 1 miliarda mil (ok. 1,6 mld km) do końca 2017 r.

Spółka podała, że 5,4% (95 mln litrów) benzyny i oleju napędowego zakupionych w 2014 r. zostało zastąpionych paliwami alternatywnymi: gazem, propanem, etanolem, biometanem, odnawialnym olejem napędowym oraz energią elektryczną. Zobowiązanie przyjęte przed UPS umożliwi dalsze zmniejszenie rocznego zużycia benzyny i oleju napędowego o 12% do końca 2017 r.

Raport omawia również dwa globalne trendy dotyczące branży transportowej i logistycznej: rosnący udział handlu elektronicznego wśród konsumentów oraz wzrost urbanizacji.

Przesyłki w ramach handlu elektronicznego to najczęściej paczki wysyłane kanałem sprzedawca-konsument (B2C), gdzie liczba paczek dostarczanych pod jeden adres jest zwykle mniejsza niż w przypadku handlu pomiędzy dwiema firmami (B2B). Oznacza to, że kurier musi pokonać większą odległość i zużyć więcej paliwa w celu dostarczenia mniejszej liczby przesyłek.

Choć w wyniku rozwoju handlu internetowego liczba przesyłek wzrosła na całym świecie o 6,8%, firma UPS wyemitowała mniej gazów cieplarnianych w przeliczeniu na przesyłkę, a emisja dwutlenku węgla wzrosła tylko o 3,3%. Zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 14,1% od 2007 r. odpowiada rocznej emisji CO2 z ponad 380,000 samochodów osobowych.

Spodziewając się wzrostu liczby przesyłek B2C do poziomu równego połowie wolumenu obrotów UPS w Stanach Zjednoczonych w 2019 r., spółka wdraża nowoczesne technologie i strategie, w tym system planowania tras ORION, usługę UPS My Choice oraz sieć lokalizacji UPS Access Point. Dzięki tym rozwiązaniom konsumenci sami decydują, kiedy i gdzie odbiorą przesyłkę, a kierowcy UPS nie muszą niepotrzebnie przejeżdżać wielu kilometrów.

UPS współpracuje blisko z klientami, organami rządowymi i innymi zainteresowanymi stronami w celu opracowania nowych metod dostawy przesyłek do gęsto zaludnionych obszarów miejskich. Spółka posiada na przykład 28 pojazdów dostawczych z napędem elektrycznym obsługujących klientów w Londynie, a w ciągu kilku lat zamierza dodać do swojej floty kolejnych 40 takich pojazdów, co pozwoli osiągnąć ambitny cel: obsługę klientów w centrum Londynu wyłącznie przy pomocy pojazdów elektrycznych. UPS posiada również 80 samochodów dostawczych z napędem elektrycznym w różnych miastach Europy, m.in. w Amsterdamie, Rotterdamie i Hamburgu, a w centrach niektórych dużych miast firma korzysta też z transportu rowerowego.

Od 2011 r. obecni i byli pracownicy UPS, jak również ich rodziny i znajomi, przepracowali już 7,2 mln godzin w ramach wolontariatu. Spółka przewiduje, że 20 mln godzin pracy społecznej oznaczać będzie korzyść gospodarczą rzędu prawie pół mld USD po stronie organizacji non-profit na całym świecie.

Priorytetem dla UPS jest dotarcie z pomocą humanitarną do osób oczekujących pomocy na całym świecie tak szybko, jak to możliwe. Pracownicy UPS oraz globalna sieć logistyczna koordynowały ponad 263 transportów z pomocą humanitarną (żywnością, środkami ochrony zdrowia i artykułami pierwszej potrzeby) w 43 krajach. W ramach tych działań firma zapewniła wsparcie finansowe i logistyczne na terenach występowania epidemii Ebola, w obozach syryjskich uchodźców oraz na obszarach dotkniętych skutkami klęsk żywiołowych na Filipinach i w Stanach Zjednoczonych.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 24.01.2022

Znak – pełnosprawni


Na całym świecie osoby niepełnosprawne ruchowo są w życiu publicznym reprezentowane przez jedną ikonę – osobę siedzącą na...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


  • 04.04.2022

    Effie In Practice – zaproszenie na webinary


  • 23.03.2022

    #KręciNasRecykling – nowa akcja Oponeo.pl na rzecz środowiska naturalnego


  • 18.02.2022

    Osiem pytań o wolontariat pracowniczy


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek