logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > 13. edycja Raportu o CSR w Polsce
01.04.2015
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

13. edycja Raportu o CSR w Polsce



Ukazała się 13. edycja Raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. 

Do raportu zgłoszono 264 przykłady praktyk długoletnich. Stanowią one ponad jedna trzecią wszystkich praktyk, których łącznie w publikacji zebrano dokładnie 684 (suma praktyk zgłaszanych po raz pierwszy i długoletnich).

124 firmy (w tym 31 z sektora małych i średnich przedsiębiorstw) zgłosiły łącznie 420 nowych wcześniej niepublikowanych w Raporcie działań CSR. Wszystkie zostały pogrupowane według 7 obszarów normy ISO 26000: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki z zakresu pracy, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.

Co roku najwięcej działań zgłaszanych jest w obszarze „zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej”. Wśród 187 dobrych praktyk najwięcej stanowią inicjatywy charytatywne. Pewną nowością są działania ukierunkowane na rozwój przedsiębiorczości (wspieranie start-upów np. poprzez inkubatory przedsiębiorczości).

W roku ubiegłym drugim najliczniejszym obszarem było „środowisko”, w tym roku są to „praktyki z zakresu pracy”(84 przykłady) – przede wszystkim rozwiązania, które ułatwiają godzenie życia zawodowego z rolą rodzica.

Do kategorii „ład organizacyjny” zgłoszono 35 praktyk, głównie odnoszących się do tworzenia etycznej infrastruktury poprzez ustanawianie kodeksów i programów etyki w firmie. FOB zwraca uwagę na interesujące praktyki z zakresu raportowania społecznego, prezentujące jeszcze niestosowane przez daną firmę sposoby angażowania interesariuszy w przygotowanie sprawozdania (np. za pomocą bloga) lub wydania raportu (np. ulepszenia w wersji online raportu CSR).

Najmniej praktyk, bo tylko 14, znalazło się w obszarze prawa człowieka. W tym aspekcie wiele miejsca firmy poświęcają zagadnieniu „kobiet w biznesie”. Temat różnorodności pojawia się między innymi w kontekście kulturowym i osób z niepełnosprawnościami.

FOB podkreśla, że w pozostałych kategoriach: „środowisko” (50 praktyk), „uczciwe praktyki operacyjne” (29) i „zagadnienia konsumenckie” (21) można odnotować wiele działań edukacyjnych – przede wszystkim z zakresu świadomości ekologicznej, tematów specyficznych dla branży czy CSR.  

Ogłoszenie 13. edycji Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” miało miejsce 31 marca w Galerii Zachęta w Warszawie. W trakcie wydarzenia po raz pierwszy zaprezentowany został także „Przegląd mediów – CSR w Polsce 2014”, przygotowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Instytut Monitorowania Mediów. Nagrodzono też laureatów 5. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności”. 

Całość raportu znajduje się tutaj. Źródło: odpowiedzialnybiznes.pl.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek