W drugiej edycji akcji „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców” IKEA na całym świecie zebrała 10,8 miliona euro – 40% więcej w porównaniu do ubiegłego roku. Polskie sklepy IKEA zgromadziły ponad 208 tys. euro, czyli prawie o 70% więcej niż w pierwszej edycji.
Środki te przyczynią się do poprawy warunków życia 380 tys. mieszkańców obozów dla uchodźców w Bangladeszu, Czadzie, Etiopii i Jordanii, pozostających pod opieką UNHCR (Biuro Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców). Zostaną one przeznaczone na zakup oświetlenia – lamp i ulicznych świateł solarnych – oraz innych rozwiązań wykorzystujących energię odnawialną, a także na poprawę warunków edukacyjnych dla dzieci i młodzieży.
W ramach akcji IKEA Foundation przekazuje 1 euro na rzecz UNHCR od każdej sprzedanej żarówki LED-owej IKEA. Tegoroczna edycja trwała od 1 lutego do 28 marca. W pierwszej edycji, zorganizowanej w 2014 roku, IKEA zebrała na świecie i przekazała UNHCR 7,7 miliona euro. Dzięki środkom zgromadzonym do tej pory podczas kampanii zamontowano 500 solarnych i LED-owych lamp ulicznych w obozie Al Azraq w Jordanii, w którym mieszka 11 tys. syryjskich uchodźców; zakupiono 40 tys. lampek solarnych i 240 świateł ulicznych do obozu w Dollo Ado w Etiopii, w którym mieszka ponad 40 tys. rodzin; w Czadzie zapisano do szkół podstawowych ponad 13 tys. dzieci uchodźców.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy