IKEA Foundation przekaże organizacjom partnerskim – UNICEF i Save the Children – 10,1 mln euro. Na początku stycznia zakończyła się 12. edycja akcji „Pluszaki dla Edukacji”, której celem jest wsparcie programów edukacyjnych w najbiedniejszych regionach świata.
Polscy klienci kupili łącznie 236 tysięcy pluszowych zabawek i książeczek dla dzieci i taka suma euro dołączyła do globalnej puli środków IKEA Foundation.
W Polsce akcja „Pluszaki dla Edukacji” ma także wymiar lokalny. Wszystkie sklepy IKEA w okresie od 9.11.2014 do 3.01.2015 roku zachęcały swoich klientów do wspierania lokalnych organizacji partnerskich. Pluszaki zakupione podczas akcji można było wrzucać do specjalnego pojemnika ustawionego za linią kas. W Krakowie, Łodzi, Gdańsku i Katowicach zbierano je dla małych pacjentów placówek medycznych – pogotowia ratunkowego i centrum zdrowia dziecka. Natomiast Warszawa, Wrocław i Poznań wspierały fundacje i hospicja dla dzieci.
Jak pokazują dane, lokalne zbiórki cieszą się coraz większym powodzeniem wśród klientów. Łącznie zebranych zostało bowiem 9506 pluszaków, czyli o 1,5 tysiąca więcej niż w roku ubiegłym. Najwięcej w Krakowie i Łodzi.
W tym roku akcji towarzyszył także międzynarodowy konkurs rysunkowy. Spośród prac nadesłanych do centrali IKEA z wszystkich krajów, jury konkursowe wybierze 10 najciekawszych, które zostaną wyprodukowane i trafią do przyszłorocznej kolekcji bohaterskich pluszaków. Wyniki konkursu zostaną przedstawione w lutym br.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
19.05.2023
Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”
-
11.05.2023
Koniec „charytatywnych nakrętek”
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany