logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > 1000 upominków dla dzieci od Biedronki
11.02.2015
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

1000 upominków dla dzieci od Biedronki



Sieć sklepów Biedronka i Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej odwiedzą najmłodszych pacjentów w warszawskich szpitalach dziecięcych i przekażą im 1000 upominków. Inicjatywa odbędzie się z okazji Światowego Dnia Chorego, który obchodzony jest 11 lutego.

Światowy Dzień Chorego ma na celu zwrócenie uwagi na konieczność zapewnienia chorym lepszej opieki medycznej oraz pomocy psychicznej i duchowej. W tym roku paczki przygotowane przez Biedronkę trafią do dzieci w szpitalu przy ul. Niekłańskiej w Warszawie oraz w Centrum Zdrowia Dziecka w Międzylesiu. Dzieci wezmą także udział w występach i konkursach przygotowanych przez zespół Klezmersi oraz wolontariuszy Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej.

Sieć sklepów Biedronka współpracuje z oddziałami diecezjalnymi Caritas od 2006 roku. Wspólnie organizują  m.in. Ogólnopolski Festyn Rodzinny „Bądźmy razem”, podczas którego dzieci mogą uczestniczyć w zajęcia artystycznych i rekreacyjnych. W 2014 roku zorganizowano 26 takich pikników w całej Polsce. Udział w nich wzięło około 150 tysięcy podopiecznych Caritas w Polsce, którzy otrzymali od Biedronki łącznie 100 tysięcy paczek z upominkami. Od początku współpracy z Caritas sieć Biedronka przekazała dzieciom ponad 800 tysięcy upominków.

W ramach partnerstwa z Caritas Biedronka organizuje także zbiórki przyborów szkolnych, a także zaprasza podopiecznych instytucji na letnie kolonie. W 2014 roku wzięło w nich udział 25 dzieci, a od 2007 r. z kolonii skorzystało 154 osób pozostających pod opieką diecezjalnych oddziałów Caritas.

Podczas dwóch ostatnich zbiórek żywności w 1700 sklepach zebrano ponad 380 ton produktów, które zostały przekazane potrzebującym w formie paczek oraz jako pomoc dla placówek Caritas (m.in. stołówek, świetlic, jadłodajni, burs dla młodzieży). Każda z akcji obsługiwana jest przez regionalne centra dystrybucyjne sieci Biedronka, częściowo także na zasadzie wolontariatu.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek