100 tys. zł dla debiutujących artystów w konkursie „Piórko” Biedronki
Ruszył drugi etap tegorocznego konkursu Biedronki „Piórko 2020”. Zwycięski projekt graficzny ma szansę na wygraną w wysokości aż 100 tys. zł.
Konkurs „Piórko” składa się z dwóch etapów. Najpierw do „Piórka” zgłaszają się debiutujący pisarze, którzy nadsyłają opowiadania dla dzieci w wieku 4-10 lat. Ten etap już został zakończony. 23 czerwca czek na 100 tys. zł otrzymała poznanianka Agnieszka Syczyło, za historię „O Malwinie i tajemnicy Dziadka piwnicy”. Teraz pora na grafików, którzy mają za zadanie stworzyć do opowieści o Malwinie ciekawe ilustracje. Zgłaszający się ilustratorzy muszą być debiutantami, bez publikacji książkowych w portfolio.
Technika nadesłanej pracy nie jest tu istotna – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor do spraw komunikacji w sieci Biedronka i juror „Piórka”. – To, co liczy się dla jury, to umiejętność dopasowania warstwy graficznej do treści zwycięskiej książki i ciekawa „kreska”. Artysta po prostu musi sprawić, by mali czytelnicy Piórka mogli zobaczyć bohaterów opowieści i stać się ich przyjaciółmi.
Warto, aby uczestnicy konkursu pamiętali o tym, że ilustracja jest nierozerwalnie związana z tekstem, ale nie powinna dosłownie go obrazować – dodaje Katarzyna Nowowiejska, przewodnicząca kapituły konkursu w kategorii Ilustracje. – Jej zadanie to pogłębianie literackich doznań, a do takiego wyzwania rysownik powinien podchodzić indywidualnie i nie powielać utartych schematów.
Prace należy zgłaszać poprzez formularz na stronie piorko.biedronka.pl. Wszyscy ilustratorzy, chcący wziąć udział w konkursie, będą mieli dostęp do całości zwycięskiego tekstu. Aby się z nim zapoznać, należy założyć konto na stronie konkursowej i się tam zalogować. Termin nadsyłania ilustracji mija 30 lipca. Rozstrzygnięcie tego etapu konkursu zaplanowano na początek września, a nowa książka trafi do sprzedaży w sieci Biedronka w listopadzie.
Od 2015 roku powstało już pięć książek dla dzieci w ramach „Piórka”: „Szary domek”, „Córka bajarza”, „Nieustraszony Strach na Wróble”, „Mały Saj i wielka przygoda” oraz „O królewiczu, który się odważył”. Wszystkie trafiły na półki sklepów Biedronka w całym kraju. Łącznie sprzedały się w ponad 220 tys. egzemplarzy.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?