logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  23.01.2015

10 tys. zł na projekty społeczne od Grupy LOTOS



Grupa LOTOS wybrała laureatów konkursu grantowego „Odpowiedzialnie z LOTOSEM”, skierowanego do kół i organizacji studenckich zarejestrowanych w Polsce. To druga edycja tego programu. Łączna wartość grantów wynosi 10 tys. zł.

Konkurs „Odpowiedzialnie z LOTOSEM” wspiera finansowo realizację projektów społecznych i proekologicznych, które wpisują się w założenia strategii CSR Grupy LOTOS. W odróżnieniu od poprzedniej edycji, w tym roku o grant w wysokości 10 tys. zł mogły ubiegać się nie tylko organizacje studenckie zrzeszone w sieci ENACTUS Poland, ale wszystkie koła i organizacje studenckie zarejestrowane w Polsce. Ponadto obszar działania projektów nie musiał już ograniczać się do regionów, w których Grupa LOTOS realizuje strategię społecznej odpowiedzialności biznesu.

Jury konkursowe przyznało grant o wartości 10 000 zł ex aequo dwóm organizacjom studenckim: ENACTUS Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie na realizację projektu Aphasia oraz ENACTUS Uniwersytetu Gdańskiego na międzysektorowy projekt Meble od Nowa.

Projekt Aphasia studentów ENACTUS SGGW jest skierowany do afatyków oraz ich najbliższego otoczenia. Afazja to utrata uprzednio nabytej umiejętności mówienia lub upośledzenie rozumienia języka, czytania oraz pisania, będąca najczęściej skutkiem udaru mózgu. Największą barierą osób cierpiących na afazję jest brak możliwości komunikowania się ze światem zewnętrznym. W tym celu stworzyliśmy prototyp aplikacji, która pozwoli afatykowi za pomocą prostych symboli i znaków komunikować się ze światem. Program pozwala na tworzenie prostych notatek, a następnie udostępnianie ich na specjalnej, okrojonej wersji Facebook’a. Aplikacja będzie darmowa i będzie można ją pobrać w oficjalnych sklepach mobilnych na wszystkie platformy – mówi Martyna Gańko, koordynator projektu.

Projekt zakłada również budowę i promocję wielojęzycznej strony internetowej, stanowiącej bazę wiedzy dla rodzin i osób z otoczenia afatyków. Badania związane z występowaniem tej choroby są zatrważające: tylko w Polsce około 50 tys. osób każdego roku doznaje wylewu, z czego jedna trzecia cierpi na afazję.

Drugi projekt – Meble od Nowa – studentów ENACTUS Uniwersytetu Gdańskiego łączy trzy kwestie: aktywizację zawodową osób niepełnosprawnych, recykling tworzyw sztucznych i zużytych mebli oraz edukację najmłodszych mieszkańców Pomorza w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Jak to możliwe? – Nawiązaliśmy kontakt z koordynatorami projektu „Osiedle Sitowie”, który jest realizowany przez MOPR w Gdańsku. Jego celem jest aktywizacja zawodowa i społeczna kilku grup społecznych zagrożonych wykluczeniem społecznym: osób z zaburzeniami psychicznymi, samotnych matek z dziećmi oraz trudnej młodzieży – podkreśla Damian Olszewski, koordynator projektu.

Studenci zaplanowali długofalowe działanie polegające na stworzeniu pracowni meblarskiej. Pod okiem doświadczonego fachowca oraz kreatywnych studentów z gdańskiej ASP, mieszkańcy „Osiedla Sitowie” będą mogli nauczyć się renowacji starych mebli oraz tworzenia nowych. Ponadto uczestnicy projektu z materiałów recyklingowych (m.in. bannerów reklamowych) będą wytwarzać materiały odblaskowe zwiększające bezpieczeństwo dzieci na drogach. Odblaski zostaną przekazane szkołom znajdującym się w mniejszych gminach i miejscowościach w woj. pomorskim.

Konkurs oraz współpraca z ośrodkami akademickimi jest częścią strategii CSR Grupy Kapitałowej LOTOS na lata 2012-2015, która zakłada realizację działań w trzech głównych obszarach: bezpieczeństwo w ruchu drogowym, ekologia, ochrona przyrody ze szczególnym uwzględnieniem Morza Bałtyckiego oraz wyrównywanie społecznych szans, w tym projekty edukacyjne skierowane do dzieci i młodzieży oraz działania skierowane do lokalnych społeczności.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek