logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  18.05.2010

1:0 dla orangutanów



Greenpeace osiągnął niebywały sukces. Kampania prowadzona przez jego angielski oddział wymusiła na Nestlé zmianę produkcji jednego ze sztandarowych produktów koncernu – batona Kit Kat.

Ilość rocznie produkowanych Kit Kat’ów pozwoliłaby otoczyć nimi sieć londyńskiego metra aż 350 razy. Dane te obrazują skalę nie tylko spożycia tego popularnego batona, ale też skalę szkód jakie wyrządzane są środowisku podczas jego produkcji. Dotychczas bowiem jednym z głównych składników batonu był olej palmowy. Z tego powodu nieustannie zwiększano areał uprawy palmy olejowej, pod który wycinano gigantyczne obszary lasów pierwotnych Indonezji i niszczono torfowiska – miejsce zamieszkania m. in. będących zagrożonych wyginięciem orangutanów.

Greenpeace w marcu rozpoczął kampanię mającą na celu zmobilizowanie społeczności międzynarodowej do przyłączenia się do apelu skierowanego do prezesa Nestlé by zaprzestał kupowania oleju palmowego od firm niszczących środowisko oraz podjął współpracę z rządem Indonezji w celu wprowadzenia całkowitego zakazu wycinki lasów oraz ochrony torfowisk.

Pod wpływem kampanii i ogromnej ilości głosów poparcia wyrażanych m.in. na Facebooku, Twitterze i You Tube, 17 maja Nestlé ogłosił, że zaprzestaje używania produktów, których wytworzenie wiąże się z wycinką lasów deszczowych.
P. Sienkiewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


  • 04.04.2022

    Effie In Practice – zaproszenie na webinary


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek