Greenpeace osiągnął niebywały sukces. Kampania prowadzona przez jego angielski oddział wymusiła na Nestlé zmianę produkcji jednego ze sztandarowych produktów koncernu – batona Kit Kat.
Ilość rocznie produkowanych Kit Kat’ów pozwoliłaby otoczyć nimi sieć londyńskiego metra aż 350 razy. Dane te obrazują skalę nie tylko spożycia tego popularnego batona, ale też skalę szkód jakie wyrządzane są środowisku podczas jego produkcji. Dotychczas bowiem jednym z głównych składników batonu był olej palmowy. Z tego powodu nieustannie zwiększano areał uprawy palmy olejowej, pod który wycinano gigantyczne obszary lasów pierwotnych Indonezji i niszczono torfowiska – miejsce zamieszkania m. in. będących zagrożonych wyginięciem orangutanów.
Greenpeace w marcu rozpoczął kampanię mającą na celu zmobilizowanie społeczności międzynarodowej do przyłączenia się do apelu skierowanego do prezesa Nestlé by zaprzestał kupowania oleju palmowego od firm niszczących środowisko oraz podjął współpracę z rządem Indonezji w celu wprowadzenia całkowitego zakazu wycinki lasów oraz ochrony torfowisk.
Pod wpływem kampanii i ogromnej ilości głosów poparcia wyrażanych m.in. na Facebooku, Twitterze i You Tube, 17 maja Nestlé ogłosił, że zaprzestaje używania produktów, których wytworzenie wiąże się z wycinką lasów deszczowych.
P. Sienkiewicz
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu
-
20.04.2022
Words don’t come easy to me
-
04.04.2022
Cena twojego wydruku z bankomatu
-
04.04.2022
Effie In Practice – zaproszenie na webinary