Greenpeace osiągnął niebywały sukces. Kampania prowadzona przez jego angielski oddział wymusiła na Nestlé zmianę produkcji jednego ze sztandarowych produktów koncernu – batona Kit Kat.
Ilość rocznie produkowanych Kit Kat’ów pozwoliłaby otoczyć nimi sieć londyńskiego metra aż 350 razy. Dane te obrazują skalę nie tylko spożycia tego popularnego batona, ale też skalę szkód jakie wyrządzane są środowisku podczas jego produkcji. Dotychczas bowiem jednym z głównych składników batonu był olej palmowy. Z tego powodu nieustannie zwiększano areał uprawy palmy olejowej, pod który wycinano gigantyczne obszary lasów pierwotnych Indonezji i niszczono torfowiska – miejsce zamieszkania m. in. będących zagrożonych wyginięciem orangutanów.
Greenpeace w marcu rozpoczął kampanię mającą na celu zmobilizowanie społeczności międzynarodowej do przyłączenia się do apelu skierowanego do prezesa Nestlé by zaprzestał kupowania oleju palmowego od firm niszczących środowisko oraz podjął współpracę z rządem Indonezji w celu wprowadzenia całkowitego zakazu wycinki lasów oraz ochrony torfowisk.
Pod wpływem kampanii i ogromnej ilości głosów poparcia wyrażanych m.in. na Facebooku, Twitterze i You Tube, 17 maja Nestlé ogłosił, że zaprzestaje używania produktów, których wytworzenie wiąże się z wycinką lasów deszczowych.
P. Sienkiewicz
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
19.05.2023
Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”
-
11.05.2023
Koniec „charytatywnych nakrętek”
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany